מבואס... פרופ' אומן
מבואס... פרופ' אומןפלאש 90

פרופ' ישראל אומן, חתן פרס נובל לכלכלה, התייחס אתמול בביטול להחלטתה של אוניברסיטת חיפה שלא להעניק לו תואר דוקטור לשם כבוד בגלל דעותיו.

בראיון בתכנית "רואים עולם" בערוץ הראשון, אמר אומן בציניות כי "במשך כל החיים שלי אני מתפלל ושואף שאוניברסיטת חיפה תיתן לי תואר דוקטור של כבוד. אני מאוד מבואס".

פרופ' אומן התייחס גם לחרם האקדמי של מדינות באירופה על ישראל ואמר כי "אני מוכרח להגיד שבתוך עצמנו אנחנו מגדלים את הנושא הזה של חרמות".

כאן המקום להזכיר את תגובתו של יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, הפרופ' אריה אלדד, להחלטת האוניברסיטה. "אני בטוח שבתורת המשחקים יש פרק שעוסק במטומטמים שתוקעים לעצמם גול עצמי. פרופ' אומן כמומחה לתורה הזו וודאי מכיר את הפרק הזה והוא יכול לנחם את עצמו על "המכה הקשה" שהוא הוכה כאשר האוניברסיטה השמאלנית של חיפה החליטה שלא להעניק לו תואר דוקטור לשם כבוד משום שיש לו השקפות לאומיות".

"המכה של פרופ' אומן לא קיימת במציאות", מוסיף פרופ' אלדד ואומר: "מי שיכול להיפגע מצעד כזה זו רק האוניברסיטה. המטומטמים שיושבים שם הם עד כדי כך מטומטמים שהם שכחו שאוניברסיטה נותנת תואר לשם כבוד כדי לכבד את עצמה ולא כדי לכבד את המקבל. כשאוניברסיטת תל אביב נותנת תואר כזה לביל קלינטון ניתן לשער שהוא היה מצליח לגמור את החודש גם בלי התואר הזה, אלא שהאוניברסיטה מתכבדת בכבודו. כשאוניברסיטת חיפה נותנת או לא נותנת תואר כזה לחתן פרס נובל לכלכלה הדבר מעיד עליה ולא על הפרופסור. גם את זה לא הבינו באוניברסיטה האולטרה שמאלנית הזו ששנאת הימין העבירה אותה על דעתה. הם גם לא היו מספיק מתוחכמים כדי להסתיר את ההחלטה בתואנה כלשהי. זה מצוין וזה חושף את פרצופה של האוניברסיטה שנעה בין חמישים הגוונים של האנטי ישראליות והאנטי ציונות, משהו בין סתם להכיר בזכות הערבים על ארץ ישראל ועד להקמת קליניקות משפטיות למחבלים כתרגול מעשי לסטודנטים למשפטים בה. זה טווח עיסוקי האוניברסיטה. הם לא מנעו עצרות הזדהות של הסטודנטים הערבים עם החמאס במהלך מבצעי צה"ל כי הם מזדהים איתם. לכן הצעד של אוניברסיטת חיפה הוא צפוי ומבורך".

את דבריו חותם אלדד בברכה: "אני מברך את פרופ' אומן על כך שלא נפל בגלימתו הצחורה רבב בדמות תואר כבוד של האוניברסיטה השמאלנית הזו בחיפה".