שיפור. אברהם ליפשיץ
שיפור. אברהם ליפשיץששון תירם

ראש מנהל החמ"ד, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, מסכם בראיון לערוץ 7 את ימי הסערה שעברו על מערכת החינוך הדתית.

"המנהלים והמפקחים כמו המורים והגננות היו למעשה אלה שניסו להעלות את המורל להורים ולילדים. מנהלת בית הספר בבאר שבע הציעה לקלוט בית ספר מהצפון שקלט אותם בזמן עמוד ענן. יש לי סיפורים על גננות שהתקשרו בימות הסופה לילדים אחד אחד והתפללו איתם", סיפר ליפשיץ.

ליפשיץ מזכיר את הסיפור המופלא עם תלמידי ישיבת בני צבי בבית אל, "ממש כמו הלל הזקן בשיא השלג ללא חשמל ללא חלות הם נשארו ללמוד תורה בשבת. אפו את החלות לבד ולמדו לאור מנורת לוקס תוך שהם עושים טיש עד שעה מאוחרת בלילה. בשלג הזה התגלו מעשי חסד נפלאים, ממש כמו מסירות הנפש של הלל הזקן".

לדבריו, אלה סיפורים מרתקים שבהם החמ"ד הוכיח עצמו כ'בית חינוך כמשפחה'- שבו בית הספר הפך להיות ממש משפחה עם התלמידים וילדי הגנים.

"כמו הסיפור על הגננות בצפת שהתקשרו לילדי הגן כדי ללמוד איתם לימוד יומי ולשיר להם בטלפון ולעודד את רוחם הקופאת. כמו המנהלת מבאר שבע ששלחה מייל מעודד ומחזק לאותו מנהל מהצפון הקפוא וכתבה לו 'אנחנו לא מכירים אבל שנינו שוב מאותה משפחה ואנחנו דואגים לכם. מה אפשר לעשות למענכם'..וכמו ישיבה תיכונית אחרת- שהרמים התפרסו בשכונות וקיימו בית מדרש לתלמידים בימים ראשון ושני בהם אי אפשר היה לחזור ללימודים על מנת לא לבטל תורה...ועוד ועוד", מוסיף ומספר ליפשיץ.