מבצע איסוף הגזם
מבצע איסוף הגזםצילום: נעה ורשבסקי

האגף לשיפור פני העיר בעיריית ירושלים פתח בסוף השבוע האחרון במבצע רחב היקף לאיסוף אלפי טונות הגזם ושאריות העצים שקרסו בעקבות הסופה.

מטרת המבצע, שנפתח בהנחיית ראש העיר ניר ברקת ומנכ"ל העירייה יוסי היימן, היא להחזיר את שגרת החיים לעיר מהר ככל הניתן.

האיסוף מתבצע באופן מרוכז ושיטתי של הגזם בשכונות לפי חשיבות וחומרת המצב. בעירייה מבקשים מהציבור לגלות אורך רוח ולאפשר לעירייה לבצע את הפינוי במוקדים שהוגדרו כדחופים ביותר.

בעירייה מציינים, כי מזג האוויר הקיצוני והשלג הכבד שפקד את העיר בסוף השבוע שעבר גרם לקריסתם של אלפי עצים וענפים ברחבי העיר, אשר חוסמים מדרכות, צמתים מרכזיים ומעברי חצייה בשכונות.

האגף לשיפור פני העיר פועל במתכונת מתוגברת ומפעיל תשעה צוותי קרקע לגיזום, שישה צוותי מנוף ו-19 מנופים לאיסוף הגזם במשך כל שעות היום. בנוסף, גייסה העירייה את הקרן הקיימת לישראל שנרתמה לנושא והקצתה לטובת המבצע צוותי מתנדבים שמסייעים לעירייה בעבודה הרבה. במקביל, פועלת העירייה למיפוי המידע מהשטח על מנת לצייר תמונת מצב רחבה ככל הניתן שתסייע בהגדרת סדרי העדיפות לפינוי הגזם מהשכונות.

בעירייה מוסיפים ומבקשים להתאזר בסבלנות ולא להוציא גזם נוסף לפינוי מהמרחב הפרטי למרחב הציבורי. לאחר הטיפול במוקדים הדחופים ביותר ופינוי המדרכות, תודיע העירייה לציבור באמצעות המינהלים הקהילתיים על ימי פינוי מרוכזים נוספים שיתקיימו בכל שכונה ושכונה. הציבור מתבקש להתעדכן מול המינהלים הקהילתיים בעניין זה.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הדגיש כי "העירייה על כל אגפיה נערכה לסופה באופן מקצועי ועל פי מיטב הידע והניסיון שהיה ערב הסופה העצומה שפקדה אותנו. כולנו היינו רוצים שהעיר תחזור לשגרה תוך יום אחד, אך בהיקף כזה של הרס הדברים לוקחים זמן ואין פתרונות קסם. אין כמעט עץ אחד שלא נפגע בסופה. העירייה תמשיך לעבוד מסביב לשעון ובצוותים מתוגברים להחזיר את העיר לשגרה מלאה. אני קורא לכל תושבי העיר להתאזר לסבלנות ולסייע למאמצים, דבר שיזרז את התהליך".