בתי קברות הופכים מסוכנים בשעות החשיכה.

מבקרים שמגיעים לפקוד את קברי יקיריהם לאחר שיורד הלילה (בחורף כבר בשעה חמש), עלולים למעוד על מצבות או תלוליות עפר וזאת בנוסף לתחושה הלא נוחה אם המקום אינו מואר. בחלק מהמקרים נערכות הלוויות גם בשעות הערב והלילה בשל אילוצי לוחות זמנים והקפדה על אי הלנת המת.

חברת "פשוט ירוק" עורכת בימים אלו פרויקט של התקנת תאורה סולארית בבתי קברות במועצה האזורית גזר. מתקני התאורה אוגרים את אנרגית השמש בשעות היום ומאירים בשעות הלילה. התאורה עובדת על שני מצבים – אור בסיסי קבוע ואור חזק שנדלק כשהחיישן מזהה תנועה.

בחברה מציינים כי רוב בתי הקברות הקטנים אינם מחוברים לרשת החשמל ורחוקים מהתשתית הקיימת, כך שתאורה סולארית מעניקה להם פתרון חסכוני ויעיל. מאחר וכל גוף תאורה סולארית הוא מתקן אנרגיה עצמאי אין צורך בכבלי נחושת בין העמודים שעלותם יקרה ועלולים למשוך גנבים.

בנוסף נחסכת עבודת תשתית של חפירת תעלות שמפריעה לפעילות בית הקברות. היתרון העיקרי הוא בחיסכון באנרגיה בתקופה שבה מחיר החשמל בשיא ומניעת זיהום סביבתי ופליטת גזי חממה.

גיא סער, מנכ"ל פשוט ירוק, אמר שבתי הקברות בישראל מתחלקים ברובם בין המרכזיים שמוארים בצריכת אנרגיה עצומה, לרבות בזמן שהם ריקים לחלוטין לבין בתי קברות אחרים שאינם מוארים כלל ולרוב אינם מחוברים לרשת החשמל הארצית. רישות בתי הקברות בתאורה סולארית יחסוך לציבור עשרות מיליוני שקלים ויאפשר לכל מי שרוצה לבקר בבית הקברות גם בשעות הערב.