לחצה. סטרוק
לחצה. סטרוקפלאש 90

תקציב מיגון כלי הרכב ביהודה ושומרון, שהוקפא במשך חודשים ארוכים, הועבר ליעדו, ובקרוב יוכלו תושבי יו"ש בעלי הרכבים הלא ממוגנים למגן את רכביהם.

בכך מגיעים לסיומם חודשים של התרוצצויות, לחצים פוליטיים וכיפופי ידייים אותם הובילה ח"כ אורית סטרוק יחד עם ח"כ מוטי יוגב, ח"כ איילת שקד וח"כ ניסן סלומיאנסקי, במטרה לאפשר את העברת תקציב המיגון לרכבים פרטיים ביו"ש

התקציב, יש לציין, עומד על סך: 1.250 מיליון ש"ח בלבד.

הסיפור כולו מתחיל מנוהל מיוחד לפיו כל תקציב של מערכת הביטחון עובר דרך שתי וועדות: וועדת כספים וועדה משותפת של וועדת כספים וועדת חוץ ובטחון. הוועדה המשותפת שותקה מאז מינויו של השר ליברמן לשר החוץ. ליברמן היה היו"ר של הוועדה המשותפת ולאחר שמונה לשר נותרה הוועדה ללא יו"ר.

ח"כ אורית סטרוק עברה בין כל הגורמים במשרד ראש הממשלה, משרד האוצר, יו"ר הכנסת ובסופו של דבר העלתה הצעה לפיה יתמנה יו"ר זמני לוועדה המשותפת לצורך העברת הכספים למיגון בלבד.

על מנת לא לעורר מתחים בעקבות הוויכוח מי יומנה לראשות וועדת חוץ ובטחון הציעה סטרוק כי היו"ר הזמני של הוועדה המשותפת יפקיד מכתב התפטרות עם התמנותו לראשות הוועדה וכך ימונה רק לצורך העברת התקציב למיגון.

בסופו של דבר, מונה ח"כ צחי הנגבי לתפקיד מבלי להניח את מכתב ההתפטרות ובשלב זה הוא היו"ר של הוועדה המשותפת וימשיך לכהן בתפקיד ולהעביר את שאר התקציבים המיועדים למערכת הביטחון.

ח"כ סטרוק בירכה על המהלך ואמרה: "פנו אלי תושבים רבים מיו"ש ותיארו בפני מצב בלתי אפשרי של תור שנמשך חודשים קדימה. מתוך הבנה שמדובר בחיי אדם, ולא חסרות לצערי דוגמאות של משפחות שיכלו להינצל אם היו ממוגנות, פעלתי יחד עם חברי ח"כ ניסן סלומיאנסקי כדי לשחרר את התקציב בוועדת הכספים ויחד עם ח"כ מוטי יוגב שעשה על כך דיון מיוחד בוועדת המשנה לענייני איו"ש בוועדת חוץ ובטחון כדי להבהיר את חשיבות העניין ולקדמו".