חנוכת בית דרור
חנוכת בית דרורמועצת דרום הר חברון

במעמד שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נחנך באדוריים שבדרום הר חברון "בית דרור" שירכז בתוכו את שירותי החירום האזוריים.

"בית דרור" נקרא על שם אל"מ דרור וינברג הי"ד ויכלול חדר שליטה וגורמי הצלה וביטחון בהם מד"א, מכבי האש ומשטרת ישראל.

שר הביטחון השתתף בטקס חנוכת המקום כחלק מביקורו בישובי המועצה האזורית הר חברון, כאורחו של ראש המועצה צביקי בר חי. במהלך הסיור ביקר שר הביטחון גם במחלבות סוסיא ובאתר הארכאולוגי במקום.

במהלך הטקס באדוריים אמר שר הביטחון: "יש באירוע הזה לא מעט סמליות. כשדרור קיבל את הפיקוד על חטיבת יהודה, היה ברור שהוא הולך לתפקיד קשה ומאתגר. היינו אז בתקופה קשה, והעובדה שאנחנו חונכים כאן מרכז חירום אזורי חדש, יש בזה סמליות וסימן להתחדשות. הכרתי את דרור מאז היותו לוחם ומפקד צוות בסיירת מטכ"ל. הייתי שותף במידה רבה ליציאתו לצבא הגדול, כפי שקוראים לזה ביחידה, וגם בליווי בצמתי החלטה, בפרשות דרכים, כן לחתום קבע, לא לחתום קבע, כן להיות מ"פ, כן להיות מג"ד, וכו'. היה בו ייחוד בדרור, והוא היה איש של ספרא וסייפא. בכל דבר שהתבונן בו, הוא עשה זאת באופן מעמיק. הוא היה מקורי בגישתו המבצעית, והרעיונות שהוא הביא סייעו לצבא".

"סיירתי היום בכמה וכמה יישובים בדרום הר חברון, שמחתי לראות את היישובים פורחים, בתים חדשים נבנים, הביקוש לדירות יותר גדול מההיצע, משקים חקלאיים פורחים, דיר עיזים חדיש, פרויקטים חקלאיים אחרים והאזור פורח, מלבלב, מתחדש, מתפתח וצומח", הוסיף שר הביטחון שהרעיף שבחים על ראש המועצה היוצא, צביקי בר חי: "מי שמוביל את כל זה הוא צביקי בר חי. היה לי חשוב לבוא הנה לפני שהוא מסיים את תפקידו. אני מכיר את צביקי שנים רבות, בעיקר בתפקידו כראש מועצה, אבל תרומתו להתיישבות בכלל וליהודה ושומרון בפרט הייתה גם בתפקידים אחרים. גם היום הוא עושה זאת כאילו הוא מתחיל את התפקיד השבוע. באותה ההתלהבות ובאותו הלהט".