דורון רובין
דורון רוביןיחצ

הסרט "אתם, אני והמלחמה הבאה" של הבמאי יוסי אשדות בהפקת מחלקת התעודה בערוץ הראשון,עוקב אחר סיפורו של האלוף במיל. דורון רובין, המפקד שהוביל קרבות קשים וניצחונות בלתי אפשריים בשדה הקרב, אך הפסיד בקרבות הגנרלים במטכ"ל לאהוד ברק. לאחר שעסקיו צברו חובות כבדים, נאלץ למצוא פרנסה בדרום אמריקה.

דרך השכול שפקד את משפחתו ופציעה קשה שחווה אחיו מגולל במאי הסרט "אתם, אני והמלחמה הבאה", יוסי אשדות, את סיפור חייו רב התהפוכות של מי שהיה גיבור ילדותם, האלוף במיל. דורון רובין.

האלוף רובין, מפקדה של חטיבה 35 בצנחנים וחטיבה 500 של השריון, ומי שהוביל אותן בקרבות קשים וניצחונות בלתי אפשריים במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת שלום הגליל נכנס בהמשך הקריירה הצבאית שלו לקרבות גנרלים במטכ"ל. לאחר פרישתו מהצבא הוא מנהל מאבקים אזרחיים לראשות עיריית תל אביב ואחר כך בעולם העסקים עד שנאלץ לצאת למצוא פרנסה בדרום אמריקה.

רובין האזרח צופה בקריירה שלו ממש כמו שניתח באומץ את צה"ל בהיותו לובש במדים, מנקודת מבטו הביקורתית והלא מתפשרת . את המימד האישי בסרט מעניקה אשתו של דורון, הגר, המתייחסת בפשטות ובישירות למחיר הכבד אותו שילמה היא ובניה כהקרבה לצורך שפיעם בדורון 'להיות עם החיילים שלו' ולתת את כל כולו לצבא.

דרך קרבות הפרישה של האלוף רובין מול הרמטכ"ל לשעבר אהוד ברק, מתגלגל הסרט אל סופו המפתיע והבלתי צפוי. בין המשתתפים בסרט: אלוף במיל. דורון אלמוג, כרמלה מנשה, רוני דניאל, גדי סוקניק, אבי בניהו, נורית דאבוש, אמיר אורן ועוד. רצועת "הסיפור האמיתי", יום ראשון 12.1 בשעה 21:00 בערוץ הראשון וב-HD (ערוץ 511)