לאן מביאים אותם? תגלית
לאן מביאים אותם? תגליתפלאש 90

לפני כעשור וחצי הוקם פרויקט 'תגלית' ששם לו למטרה להביא ארצה אלפי צעירים יהודים מרחבי העולם.

מטרת הפרויקט היא להכיר לצעירים את נופה האנושי והטבעי של הארץ, לחזק את זהותם היהודית ולהפוך אותם, כפי שהדבר מוגדר, לשגרירים טובים ונאמנים של מדינת ישראל בארצותיהם, ואולי גם יביא אותם לעלייה ארצה בעתיד הקרוב או הרחוק.

עד כאן הכול נפלא וטוב. השבחים שהורעפו על הפרויקט הזה אינסופיים כידוע. והנה אנו מדווחים בימים אלה על תחנה מעניינת שבה יבקרו משתתפי 'תגלית', תחנה שבה יעברו ב...ליל הסילבסטר כדי לחגוג את השנה החדשה...

צריך להמשיך, או שהבנתם לבד את האבסורד?

אם במקרה משהו לא מובן אז בואו נבהיר את הדברים:

המקום, שממש לא דחוף לי לפרסם אותו ולכן לא אכתוב את שמו, כותב בהזמנה לאירוע ש"בליל הסילבסטר יגיעו כ-300 סטודנטים צעירים מרחבי העולם לסגור את שנת 2013 במסיבה שלא תשכח עבורם שנים רבות".

שמעתם? הצעירים היהודים שבאו לחזק את זהותם היהודית והישראלית לא ישכחו את הטראומה... סליחה... את מסיבת הסילבסטר הזו. ולמה שישכחו? איך אפשר לשכוח מסיבה שנחגגת בישראל על שמו של אפיפיור שונא ישראל. חוכמה שכזו באמת קשה לשכוח.

מוסיפים המארגנים ומפרטים את נפלאותיה של המסיבה שלהם: "במסגרת היכרותם את הארץ, יבלו מאות צעירים יהודים, שבאו ללמוד ולטייל בישראל, במסיבה מדליקה לאור ירח, בה ירקדו, ישתו וייהנו מארוחה טובה במסעדת השף". אם יורשה לי לנחש, כחלק מההיגיון הצרוף של המסיבה חייבת הארוחה הטובה של כבוד השף לכלול גם כמה נתחי בשר חזיר. אחרת זה לא ישתלב באווירה...

עוד מוסיפים ומבטיחים אנשי המסיבה וכותבים ש"הצעירים מצפים לטייל באזור ההיסטורי ולעבור חוויה ישראלית אחרת ממה שהם הורגלו בשנים עברו בליל הסילבסטר במדינות מהם באו". בוודאי שזו תהיה מסיבה אחרת. כי אם במדינות שמהם הם הגיעו היה מי שאולי סיפר להם שלפני מאה ומאתיים שנה בישרו פעמוני הכנסייה מהרחוב שממול שזה הזמן לברוח אל הבתים, לנעול דלתות ולהגיף חלונות כי מאמיני סילבסטר יוצאים לפרוע בהם, כאן זה לא יקרה. כאן הם לא ישמעו אזהרות שכאלה. כאן יחגגו איתם את אותו סילבסטר. מסתבר שכך נראה חיזוק הקשר ליהדות ולישראל גרסת 2013.

אולי הבעיה היא איתי ועם קשיי קליטה אישיים שלי, אבל אני לא מצליח להבין איך בדיוק משתלבות מטרותיו הנעלות של פרויקט 'תגלית' (עיינו בפתח הדברים למעלה) עם חגיגה מהסוג הזה. נבצר מבינתי.