שלמה בוחבוט
שלמה בוחבוטיוני קמפינסקי

בעוד שבית המשפט המחוזי בירושלים הכריע על בחירות חוזרות בבית שמש, בית משפט המחוזי בחיפה דחה היום (חמישי) את ערעורו של המפסיד בבחירות לראשות העיר מעלות תרשיחא - ארקדי פומרנץ, מול ראש העיר המכהן שלמה בוחבוט וסירב להורות על בחירות חוזרות ובגין חשדות למעשי זיוף.

עיון בפסק הדין מגלה כי בית המשפט אכן קבע כי במעלות בוצעה שורה ארוכה של עבירות שוחד, זיוף פתקי הצבעה של פומרנץ, דילוג מעטפות ועבירות רבות אחרות. עם זאת, בחר בית המשפט לדחות את העתירה בנימוק כי הליקויים שהוצגו אינם עלולים להשפיע על תוצאות הבחירות.

"בית המשפט לא יבטל בחירות אלא אם נראה לו שהליקוי המשמש עילה לערעור עלול היה להשפיע על תוצאות הבחירות", כתב השופט בפסק הדין.

בפנותו למערער אמר בית המשפט כי "עליו להוכיח מהו מספר הפתקים הפגומים... המערער מעלה טענות רבות ומדובר בסוגיות רבות וסבוכות שיש צורך שייחקרו וייבחנו על ידי המשטרה ומן הראוי שכל טענות המערער יעמדו בפני המשטרה".

עוד כותב בית המשפט בין היתר כי "לא הוצגו בפנינו ראיות התומכות בטענות בדבר ליקויים של ממש שנפלו בהליך הבחירות, טענות שיש בהן כדי להצדיק את ביטול הבחירות".

ראש העיר שלמה בוחבוט הודה לתושבי מעלות על האמון שנתנו בו. "אני מבטיח לכם שביחד עם שותפיי לדרך וחבריי לקואליציה נמשיך ונעשה למענכם ולמען המשך ההישגים וההצלחות של העיר".