תנ"צ אדרי בבית המשפט
תנ"צ אדרי בבית המשפטצילום: פלאש 90

בית הדין למשמעת של המשטרה גזר הבוקר (ראשון) עונש של נזיפה חמורה וקנס כספי בסך 2,000 שקלים על תנ"צ נסים אדרי שמסר מידע כוזב בפרשת ניסו שחם.

בהחלטתו קבע הרכב השופטים של בית הדין המשמעתי, בראשות ניצב (בדימוס) יוסי סדבון, כי העבירות שבהן הורשע תנ"צ אדרי הן מהחמורות שיש בדין המשמעתי, אך דחה את בקשת התביעה להוריד את תנ"צ אדרי בדרגה.

"בהכרעת הדין בחרנו להאמין לגרסת הנאשם לעניין הנסיבות בהן קיבל את הדיווח מהמת"ח. עם זאת, קבענו כי הנאשם שמע את הדיווח, הבין אותו, אך נראה שלא הפנים את חובת הדיווח המוטלת עליו".

הרכב השופטים הוסיפו "התרשמנו עמוקות מעדותם של עדי האופי, קצינים בכירים ביותר משורת הפיקוד הראשונה של משטרת ישראל בעבר ובהווה וביניהם נציב שב"ס".

"ראשון העדים, ניצב בדימוס, ח"כ וסגן שר האוצר מיקי לוי וכל יתר העדים שבאו אחריו, ביקשו מבית הדין לציין בגזר הדין כי אין מניעה להמשך שירותו של הנאשם בחייל, בציינם את כל השבחים על אופי שירותו של הנאשם ותפקודו ללא דופי וללא רבב. העדים ציינו כי מדובר במקרה חריג ויוצא דופן ובבחינת מעידה חד פעמית שאינה מאפיינת את הנאשם".

תנ"צ אדרי, מי שהיה מפקד מרחב ציון במשטרה, הורשע בעבירות של מידע כוזב שמסר במהלך חקירתו באי מילוי הוראה ובהתנהגות שאינה הולמת.

אדרי הורשע בכך שידע שמפקדו, ניצב שחם - מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ביצע עבירות לכאורה בשוטרות - אך לא דיווח על כך.

כשנחקר על החשדות כנגד שחם, הוא הכחיש כי ידע על האירוע המדובר. הוא חזר בו בסופו של דבר כשעומת מול קצין אחר במשטרה.

מאז חשיפת הפרשה יצא אדרי לחופשה כפויה, ולפני שנה הודח מתפקידו בידי המפכ"ל והושעה מהמשטרה.