אקדח
אקדחצילום: פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רפי כרמל, גזר עונש של 5 שנות מאסר על הרב מנחם (מני) אדרי, ראש ישיבת "בן איש חי", ועונש של 4.5 שנות מאסר על חברו, יצחק זוהר.

הרב אדרי הוא אסיר משוחרר, אשר היה בעברו דמות מוכרת בעולם התחתון. לאחר שחרורו מהכלא עבר מהפך, התקרב לחיי תורה ומצוות, למד בישיבה והקים ישיבה בה לומדים בין היתר אנשים המשתקמים מחיי פשע.

בשנת 2010, אז שימש הרב אדרי כראש הישיבה, למד בה אדם שנחשב אז לעבריין נמלט. בתחילת השנה סולק מהישיבה אותו אדם לאחר שתלמיד אחר הלשין עליו כי הוא מעורב בפלילים.

התלמיד שסולק שב לישיבה כשהוא "מתוגבר" בחברים במטרה לפגוע בתלמיד שהלשין עליו, ונהג באלימות כלפי תלמידי הישיבה שנקרו בדרכו.

כמה ימים לאחר התקרית התקשר הרב אדרי לתלמיד התוקף וביקש ממנו להגיע לישיבה, שם המתינו לו הרב אדרי וחברו, יצחק זוהר, כשהם רכובים על קטנוע וברשותם אקדח.

לאחר חילופי דברים החלו הרב אדרי וזוהר לרדוף אחרי התלמיד עם הקטנוע, תוך כדי שזוהר נוהג והרב אדרי יורה לעבר רגלו של התלמידכמה פעמים.

שניים מקליעי האקדח פגעו ברגלו של התלמיד והוא נפל. הרב אדרי לא הסתפק בירי, התקרב לתלמיד, הכה בראשו באמצעות האקדח ובגופו, ואיים עליו שיזהר, תוך כדי שזוהר מעודד את המעשים.

במשפט הכחישו הרב אדרי וזוהר את קיום האירועים והעלו טענות אליבי, אולם טענות אלו הופרכו והשניים הורשעו בעבירות של קשירת קשר, חבלה בכוונה מחמירה, עבירה של נשיאת נשק, ועבירה של ירי באזור מגורים.

בנוסף לעונשי המאסר הושתו על השניים עונש של 10 חודשי מאסר על תנאי. הקטנוע בו עשו שימוש חולט.