כ-150 איש, חברי הגרעין התורני, תושבי רמלה, מייסדי הגרעין, ומוקירי פעילותו, התכנסו בערב חגיגי לחגוג עשור של הגרעין התורני- "עמיחי" ברמלה.

הגרעין התורני ברמלה, מונה כיום כ- 70 משפחות, אשר עוסקות בעשייה חינוכית, חברתית, וערכית בעיר. בין הפרויקטים שחברי הגרעין מפעילים בעיר, קיימת המדרשה לזהות יהודית, רבני קהילות, חלוקת סלי מזון, בתי מדרש ערב, מרכז "הבית" לייעוץ זוגי ומשפחתי , מרכז "אוריה" לנערות, ועוד.

במהלך הערב נערכה הופעה של חברי "מדרשיר", אשר שרו שירי ארץ ישראל, על פי מאמרים שכתב חנן פורת על פרשיות השבוע, ואשר מבטאים את החיבור לתורה לעם ולארץ, ערכים אשר חברי הגרעין התורני, הולכים לאורם. כמו כן הוקרן סרט על פועלו של הגרעין בעיר.

במהלך הערב נשאו דברים ראש הגרעין התורני- הרב אוריה שחור, אשר ציין את הישיבה שהוקמה ברמלה בתקופת הגאונים, ישיבת "ארץ ישראל- גאון יעקב", ואת השאיפה של חברי הגרעין היום, להאיר בתורה גדולה את העיר, שבה קיים פסיפס אנושי מרהיב, ונשמות גדולות ששואפות לתורה של גאולה.

הרב יונתן אלרן , בעבר רב היישוב כוכב השחר, שעמד בראש הגרעין בשנים הראשונות של הגרעין, העלה זיכרונות מתקופת ייסוד הגרעין, וסיפר שלאחר הגירוש מגוש קטיף, הייתה תחושה שצריך לייצר חזית נוספת, והיא עם ישראל, וכיום האידיאל הופך למציאות. הרב אלרן ברך את הגרעין על פי דברי המהר"ל מפראג, שהמספר 10 הינו התחלה חדשה, וששנת העשור תהיה התחלה חדשה, שבא מתחילים לספור בגדלות, בכפולות של 10.

הרב שי סימנובסקי, מרבני הגרעין בעבר, שהקדיש את דבריו לזכר ש"י תובל ז"ל, ציין בדבריו שייחודו של הגרעין ברמלה, הוא הקמת קהילה שחייה חיי תורה ובמרכזה נמצא בית מדרש, כאשר התורה מנחה את כל הפעולות המעשיות, של הקהילה. הרב סימנובסקי ברך את חברי הגרעין שימשיכו לגדול מצד אחד, אך יישארו "קטנים" מצד שני- כיחידה מלוכדת, וזה יהיה הכוח לפעול במעגלים גדלים ומתרחבים.

הגרעין התורני ברמלה כאמור הוקם לפני כעשר שנים ע"י אריאל בן דוד [בנדא] יחד עם קבוצה של שלוש משפחות שהגיעו מבית אל,יצהר ומורג תותבב"א.

בראש הגרעין בחודשים הראשונים להיווסדו עמד הרב איתמר אורבך – רב הישוב חשמונאים ובמרכזו עמד בית מדרש חי ותוסס שהקרין על כל העיר.בהמשך כיהן בתפקיד הרב אלרן ואחריו הרב סימינובסקי וכיום עומד הרב אוריה שחור בראש הגרעין התורני.

ברבות השנים נוספו משפחות רבות וההשפעה של הגרעין הלכה והתרחבה למעגלים רבים.