יום שבתון. בחירות
יום שבתון. בחירותIsrael news photo: Flash 90

הרב אמנון בזק, ר''מ בישיבת הר עציון באלון שבות, קורא להנהגה החרדית למנוע את תופעת הזיופים הקיימת לטענתו בכל פעם שנערכות בחירות במגזר החרדי.

"ההנהגה החרדית עסוקה במאבק נגד החלטת בית המשפט לבטל את הבחירות בבית שמש, ובכך היא מחמיצה את השאלה המרכזית בכל העניין: מדוע שוב ושוב מתגלים זיופים בבחירות במגזר החרדי, מבלי שאיש, כולל גדולי הפוסקים החרדיים, יקדיש מאמץ למנוע את התופעה המוכרת במקום להעניק לה הסכמה שבשתיקה", כתב הרב בזק בעמוד הפייסבוק שלו.

לדבריו, יחס בעייתי כלפי נבחרי הציבור החרדיים יצר תלות בתוצאות הבחירות, "וממילא המטרה מקדשת את האמצעים גם כאשר ה'מצווה' באה בעבירות חמורות, וכפי שהתבטא פעם עסקן ציבורי: 'בשביל תורה מותר לרמות'.

"המנטליות הגלותית שעל פיה מותר ליהודי לרמות את הפריץ כדי לשרוד המשיכה להתקיים גם במדינת ישראל, כשבתפקיד הפריץ הפעם – מדינת ישראל על מוסדותיה השונים", הוסיף הרב בזק וטען כי "הפורמליזציה של ההלכה יצרה קהות חושים מסוימת לגבי מיקומו של המוסר הטבעי בתוך המערכת. כמו לגבי נושא השירות הצבאי, גם כאן השאלה המוסרית הכבדה והמודעות לחילול השם שנגרם אינן משמשות מרכיב משמעותי במרחב הציבורי". 

הרב בזק הדגיש כי תוצאות הבחירות החדשות בבית שמש חשובות פחות מאשר המאבק בתופעה הפסולה. "השאלה האם אחת ולתמיד ישכיל הציבור החרדי להיאבק בתופעה הפסולה של שקר ומרמה הגורמים לחילול שם שמים, חשובה הרבה יותר מאשר שאלת זהותו של ראש העיר בית שמש", כתב.