עימות עם ברכה. לבנת
עימות עם ברכה. לבנתפלאש 90

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת (הליכוד ביתנו), קראה הבוקר (רביעי) שלא לחגוג את הסילבסטר, עם המעבר משנת 2013 ל-2014.

"המון יהודים טובים נוהגים לחגוג בסילבסטר. אני לא", אמרה לבנת והסבירה כי "סילבסטר הוא חג שבו נהגו במשך דורות 'לחגוג' באירופה בשריפת בתי כנסת, בזיזת חנויות של יהודים ופוגרומים... מזעזע כך שדם יהודים שנשפך לא יכול להיות בשבילי סיבה למסיבה".

השרה לבנת הדגישה כי את החגיגות היא שומרת לראש השנה, בא' בתשרי. "בשבילי ראש השנה הוא חודש תשרי. אז יהודים טובים - מי שלא ידע וחגג בתום לב - יודע עכשיו".

מינה פנטון, חברת מועצת עיריית ירושלים לשעבר וממובילות המאבק נגד הנצרות בישראל, יצאה בשבוע שעבר נגד הישראלים שמאמצים את המנהגים הנוצרים בחג המולד והסילבסטר.

בראיון לערוץ 7 אמרה פנטון כי "רק עכשיו שמעתי פרסומת של משרד התחבורה שקוראת לאלה שמשתכרים בסילבסטר שלא לנהוג, הרי בעצם הקריאה הזאת הם נותנים לגיטמציה לחג הזה. אנחנו חייבים לשמור לפחות בפרהסיה הציבורית את המורשת היהודית".

לדבריה, אבותינו שמרו על הזהות היהודית ואפילו שילמו על כך בחייהם, "הרי הנוצרים לעולם לא משתמשים במינוח מדינת ישראל אלא אומרים ארץ הקודש. יש כאן מאבק בין שלוש דתות על ארץ ישראל אבל היהדות היא המקור של כל שאר הדתות, וכאשר אנחנו נותנים לגיטימציה לפרהסיה הנוצרית, אנחנו למעשה מבטלים את עצמנו".