שמעון פרס
שמעון פרסחזקי עזרא

אירוע לציון 50 שנה להקמת הכור הגרעיני בדימונה נערך לאחרונה, ונשיא המדינה שמעון פרס, העומד מאחורי הקמת הכור לא הוזמן לאירוע היוקרתי.

איש התקשורת עודד בן עמי ניצל היום (רביעי) מספר דקות מתוכניתו בערוץ 2 ומחה על אי הזמנת הנשיא פרס.

"אינני יודע מי טרח להבטיח שפרס לא יהיה באירוע", אמר בן עמי, "ראש הממשלה החמיא בנאומו באירוע לדוד בן גוריון היוזם ולשמעון פרס המבצע, על תבונתם בהקמת הכור, אבל האיש שעוד יכול היה ליהנות מן המחמאות והתשבחות שהוא ראוי להן, לא היה שם כדי לשמוע אותן. הוא פשוט לא הוזמן".

לדבריו, נתניהו הוזמן כאורח ולא ידע דבר על רשימת המוזמנים, "אבל יש תחושה מצטברת של אירועים, לאחרונה, בהם מישהו מנסה להקטין את נוכחותו של הנשיא פרס באירועים גדולים", טען בן עמי.

כך לדוגמא, מציין בן עמי, "הוחמצה הנוכחות הבכירה של ישראל בטקס האשכבה למנדלה וכך עומדת בספק השתתפותו של פרס בכינוס הכלכלי העולמי בדאבוס וכך, כנראה, דאג מי דאג שפרס לא יוזמן לאירוע בכור. וכבר אמר מי שאמר, שההיסטוריה היא הדבר הכי גמיש ולכן קל מאד לשנות אותה, אם מאד רוצים".

הוא הדגיש כי פרס "חטף" בעשרות השנים האחרונות חבטות לא פשוטות ושרד אותן לא רע. "אם הנשיא פרס נעלב הבוקר, הוא נעלב בדין ובצדק. היה ראוי להזמין אותו בראש החוגגים. הוא הרוויח את חלקו בכור ביושר וכל מי שדאג שלא להזמין אותו, עשה מעשה קטנוני, שלא ייעשה", סיים בן עמי.