הפזמונאי והקיבוצניק איתן פרץ היה בן 16 וחצי בלבד כאשר הוא ישב בקיבוץ עין גדי וכתב את אחד השירים המפורסמים ביותר אודות ים המלח. חברו הטוב לכיתה, דב אהרוני, יצק לחן במילים, ואריק איינשטיין הוסיף את קולו העמוק: "ים המוות הכחול בלאט ינוע, וממעל עננה קטנה תשוט, עץ האשל בדממה יזוע, וכל קו בחול יפה חרוט". גם היום, יותר מ-50 שנים לאחר מכן, השיר הקסום עדיין פורט על מיתרי הלב. כמוהו, גם ים המלח, מצליח לרגש בכל פעם מחדש.

עד לאחרונה, כאשר חשבנו על חופשה בים המלח, מיד עלתה בראשנו תמונת המלונות על קו החוף. ואכן, אין ספק שהמלונות בים המלח הם מהחוויות הישראליות המוכרות (והאהובות) ביותר. עם זאת, ענף התיירות בים המלח מציע כעת גם אפשרות לצאת ולבלות באזור במסגרת לינה בסגנון כפרי. בימים בהם פועלות בישראל למעלה מ-9,000 יחידות אירוח כפריות (על פי הערכה של משרד התיירות והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), בשורת הצימרים הגיעה גם לדרום. כיום, כאשר אתם מתכננים חופשה בדרום הארץ, ואין זה משנה אם מדובר בנופש זוגי או בילוי עם הילדים, אתם יכולים לעשות את זה "כמו שצריך" עם צימרים בים המלח.

צימרים לזוגות, צימרים למשפחות

אז מה מחכה לכם שם? ובכן, ירדנו ומצאנו עולם ומלואו. ראשית, מאז תחילת שנות ה-90, נפתחו צימרים רבים בים המלח אשר מהווים יעד נפלא לחופשות בהרכבים שונים. החל מצימרים משפחתיים אשר מספקים לכם מענה נהדר לחופשה עם הילדים, וכלה בצימרים פרטיים לזוגות בלבד (אשר בחלקם הכניסה לילדים אסורה בהחלט!).

כמו כן, ענף התיירות בים המלח עבר בעצמו מתיחת פנים משמעותית. בכל האזור פועלות כיום מגוון עשיר של אטרקציות ופעילויות. הוסיפו לכך גם צימרים יוקרתיים בים המלח אשר מציעים חופשה ברמה הגבוהה ביותר במקום הנמוך בעולם. למשל, ישנם צימרים בים המלח עם בריכה פרטית ואפילו צימרים הכוללים מתקני ספא מפנקים. בקיצור, כל מה שאתם צריכים זה להחליט מהו סגנון החופשה המבוקש, לארוז את המזוודות, לכוון את ה-GPS מזרחה, ולתפוס קצת שלווה.

במהלך חופשה בצימרים בים המלח, אתם מוזמנים כמובן לצאת לטבילה באגם המיוחד. כמו כן, אזור ים המלח שופע באתרי בריאות ותיירות המרפא היא חלק בלתי נפרד מה-DNA של המקום. מתקני המרפא המיוחדים של ים המלח זמינים עבורכם גם אם אתם לא מתכננים לישון באחד המלונות הסמוכים לחוף. מדי שנה, מאות אלפי תיירים מבקרים בים המלח ונהנים מסגולותיו הרפואיות של המקום.

נופש בעקבות השיר "עין גדי"

במידה ואתם מתכננים נופש עם הילדים, ים המלח ממתין לכם עם מגוון רחב של פעילויות ואטרקציות. ראשית, אתם מוזמנים לצאת לטיול בטבע ולהביט למדבר בלבן של העיניים. בין מסלולי הטיול הנפוצים באזור ים המלח תוכלו למצוא את עין גדי, נחל ערוגות, נחל דרגות, נחל משמר, נחל קומראן, עינות צוקים וכמובן מצדה. אם תרצו להכיר את השטח "מזווית אחרת", תוכלו להשתתף באטרקציות כגון טיולי טרקטורונים, טיולי ג'יפים, טיולי אופניים, גלישת צוקים ועוד. בעלי הצימרים בים המלח ישמחו לסייע לכם בהרכבת חופשה עשירה ומיוחדת במינה.

בקיצור, אם אתם רוצים להבין באמת כיצד הרגיש פרץ הצעיר בכותבו, "עין גדי, עין גדי, איך פלגים בך חותרים בשממה", חופשה בצימר באזור ים המלח יכולה להיות דרך נפלאה לרדת אל נבכי ליבו של המשורר הצעיר. הוסיפו לכך את האווירה המיוחדת אשר מלווה חופשה בצימר (בניגוד מוחלט לבית מלון), והרי לפניכם מתכון מנצח לחוויה בלתי נשכחת. זוהי הזדמנות נהדרת להתאהב מחדש בארץ ישראל.