הנשיא פרס בועידת החינוך
הנשיא פרס בועידת החינוךמארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה שמעון פרס קיים הערב פגישת עבודה עם הסנאטור ג'ון מקיין העומד בראש משלחת של סנאטורים וחברי קונגרס רפובליקנים.

בפתח הפגישה אמר נשיא המדינה כי: "זהו זמן לקבלת החלטות בנוגע לתהליך השלום. כל ההחלטות קשות אך לא לקבל החלטה בנוגע לשלום זוהי טעות גדולה. מזכיר המדינה קרי משקיע מאמצים רבים ואני מאמין כי השלום הוא אפשרי למרות המכשולים. טרם השלום עם מצרים רבים אמרו כי זה בלתי אפשרי- והנה כולם רואים כי ניתן. איני מתכחש לכך שיש בעיות בצד הפלסטיני והם רואים בעיות בצד שלנו- אך בדיוק לשם כך נועד המשא ומתן. נעשתה התקדמות במשא ומתן אך ההכרעות העיקריות עוד לפנינו, ועלינו לעשות כל שניתן שכן שלום עם הפלסטינאים יכול לשנות את פני כל המזרח התיכון".

בנוסף לתהליך השלום דנו השניים גם בסוגיית הגרעין האיראני. בנושא זה אמר הנשיא פרס כי "הטרור הוא הסכנה הגדולה ביותר לעולם הערבי. אין כמעט אף מדינה ערבית שאינה מתמודדת עם הטרור אשר מפלג מדינות ומפורר. גם רוסיה מתמודדת כרגע עם תוצאות הטרור הנורא בסדרת פיגועים בהם מתים חפים מפשע. בהקשר האיראני עלינו להיות נחושים ולהציב שני תנאים: פירוק הטילים ארוכי הטווח הנושאים ראשי נפץ גרעיניים, ועצירת התמיכה האיראנית בטרור העולמי".

סנטור ג'ון מקיין הודה לנשיא פרס ואמר בהקשר לתהליך השלום: "קיימנו פגישות רבות בישראל עם ראש הממשלה, עם מזכיר המדינה קרי וגם ברשות הפלסטינית עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס. ניתן לומר כי יש מקום לאופטימיות זהירה. זהו תהליך מורכב אך אנו מעריכים את מאמצי ג'ון קרי ואנו רואים נכונות לשלום שלא הייתה בעבר. אני מסכים עם דבריך בנוגע לאיראן ומודאג מאד מהמתרחש בסוריה".

סנאטור מקיין שהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות-הברית במערכת הבחירות בשנת 2008, מכהן כיום בוועדת החוץ ובוועדת השירותים המזויינים. עוד במשלחת סנטור לינדזי גרהם מדרום קרוליינה, בכיר המיעוט בתת ועדת הקצבות חוץ, וכן סנאטור ברוסו מוויומינג המכהן אף הוא בוועדת החוץ שבסנאט. חברי המשלחת הגיעו לישראל מאפגניסטן כחלק מסיור במזרח-התיכון.