מחאת המסתננים
מחאת המסתנניםצילום: פלאש 90

חבר הכנסת לשעבר מטעם "ישראל ביתנו", משה (מוץ) מטלון, תקף (שני) את מחאת המסתננים מאפריקה שדורשים להכיר בהם כפליטים ולאפשר להם לעבוד כחוק בישראל.

"עומד ומשתומם נוכח התעוררות מבקשי העבודה, הפגנות 'ספונטניות' הממומנות מי יודע על ידי מי... מלווים על ידי יפי נפש, הדואגים לזכויות אדם - בעיקר אם הוא זר", אמר מטלון וקרא לארגוני זכויות האדם ולפוליטיקאים מהשמאל לארח את המסתננים לסעודות שבת ולהיפגש עימם בבתי קפה.

"אך אל דאגה", הוסיף מטלון, "גם לא הפוליטיקאים שחלקם אני מכיר ומוקיר לא יתנו דוגמא אישית, וגם האחרים ישמחו לראותם בתחנה המרכזית, בערי הפריפריה, רחוק מהעין... אז די לצביעות, די לאחיזת הפנים, הגיע זמן לומר האמת - מקומם לא עימנו".

שר הפנים, גדעון סער, הבהיר מוקדם יותר היום כי המדינה תבדוק כל בקשת מקלט של מסתנן מאפריקה, אולם לא תאפשר למהגרי עבודה להציף את המדינה.

סער דחה בראיון לגלי צה"ל את הטענות לפיהן פועלת ישראל בניגוד לאמנת הפליטים עליה היא חתומה. "אנחנו פועלים לפי אמנת הפליטים, אנחנו פועלים בעצה אחת עם היועץ המשפטי לממשלה. נציבות האו"ם רצתה להיות חלק מתהליך ה-RSD (ההכרה בפליטים ככאלו), הם היום לא חלק מהתהליך, הם היו משיבים בעתירה לבג"ץ נגד עמדת מדינת ישראל".