נוחי דנקנר
נוחי דנקנרפלאש 90

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה היום (שני) לנוחי דנקנר, איתי שטרום וחברת אי.די.בי חברה לאחזקות בע"מ, כי היא שוקלת להגיש בעניינם כתב אישום, וזאת בכפוף לשימוע.

ההחלטה התקבלה על ידי פרקליטת המחוז, עו"ד ליאת בן ארי, בהתייעצות עם המשנה הפלילי והמשנה הכלכלי לפרקליט המדינה.

החשדות המיוחסים לדנקנר הם: תרמית בקשר לניירות ערך (לפי סעיפים 54(א)(1) ו-54(א)(2) לחוק ניירות ערך), עבירה של פרט מטעה בתשקיף (לפי סעיף 53(א)(2) לחוק ניירות ערך), עבירה של הפרת חובת דיווח (לפי סעיף 53(א)(4) לחוק ניירות ערך) ועבירה של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור (לפי סעיף 4 לחוק איסור הלבנת הון).

החשדות המיוחסים לשטרום הם: תרמית בקשר לניירות ערך (לפי סעיפים 54(א)(1) ו-54(א)(2) לחוק ניירות ערך), עבירה של פרט מטעה בתשקיף (לפי סעיף 53(א)(2) לחוק ניירות ערך), עבירה של הפרת חובת דיווח (לפי סעיף 53(א)(4) לחוק ניירות ערך), עבירה של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור (לפי סעיף 4 לחוק איסור הלבנת הון) ועבירה של הדחה בחקירה (לפי סעיף 245(א) לחוק העונשין).

החשדות המיוחסים לאי.די.בי הם: עבירות של תרמית בקשר לניירות ערך (לפי סעיפים 54(א)(1) ו-54(א)(2) לחוק ניירות ערך), עבירה של פרט מטעה בתשקיף (לפי סעיף 53(א)(2) לחוק ניירות ערך), עבירה של הפרת חובת דיווח (לפי סעיף 53(א)(4) לחוק ניירות ערך) ועבירה של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור (לפי סעיף 4 לחוק איסור הלבנת הון).

החשדות בגינם נשקלת העמדתם לדין של החשודים מתייחסים לפעילותם במהלך חודש פברואר 2012, בהקשר להנפקת מניות שביצעה אי.די.בי.

חקירת הפרשה התבצעה על ידי מחלקת מודיעין, חקירות ובקרת מסחר ברשות לניירות ערך.

עו"ד אלי זוהר, פרקליטו של נוחי דנקנר, מסר היום בתגובה, כי "אנו כופרים באופן מוחלט בכל הטיעונים של הפרקליטות, כפי שעלו מהודעתה היום, ואנו מאמינים כי בעקבות השימוע יוחלט כי אין כל מקום להעמדה לדין".

עוד הוסיף עו"ד זוהר כי מועד שליחת הודעת הפרקליטות, דווקא היום, מעורר תהיות.