האמהות התרגשו
האמהות התרגשוצילום: דניאל וטל זיגדון

נערך כנס 'אמהות למתבגרים בעידן הטכנולוגי' נערך השבוע בישיבה התיכונית בני עקיבא "נווה הרצוג", במסגרתו התקיים מפגש אמהות ויריד שכלל דוכני בגדים ויצירה.

את הכנס ליוו תלמידי החוג למוסיקה בישיבה, לצד מזנון מטעמים עשיר, ובנוסף הוצגו תמונות מחיי הפעילות הבית ספרית, וכן התקיימו מספר סדנאות העשרה לאמהות.

יועץ חטיבת הביניים בישיבה, ד"ר הראל מליחי העביר אחת מסדנאות ההעשרה וסיפר: "בחרנו לעסוק בנושא חשוב זה שעיקרו הוא - כיצד נהפוך כהורים לדמויות משמעותיות בקרב בני הנוער".

בנוסף מציין ד"ר מלחי, כי "אמהות צריכות להגיע לילדים ממקום אוהב, מכיל וכמה שפחות ביקורתי, והדבר יעזור להן בחיזוק הקשר עם הילדים המתבגרים".

בתום הסדנאות התכנסו האמהות בבית המדרש ושמעו את ראש הישיבה הרב מאיר אדרי בנושא הידברות עם הנוער למרות "הניתוק" לכאורה בעידן הטכנולוגי: "לעיתים בני דור הוואצ'אפ והפייסבוק לוקחים כמובן מאליו את העובדה שהוריהם משקיעים בהם את מיטב זמנם, מרצם וחייהם. כיום, הדרך שבה הנערים מתקשרים מגיעה בעיקר דרך המקלדת והטאבלט, והיה חשוב לנו באירוע להביע פן אחר ולכן בקשנו שכל אחד מהתלמידים יכתוב מכתב אותנטי ואישי לאימא שלו. המחנכים מעידים כי התלמידים היו בהלם כשהתבקשו לכתוב מכתב בדרך המסורתית, אבל התוצאה מדהימה".

לדברי הרב אדרי, "האמהות התרגשו מאוד, ולשמחתנו האקט המקסים בדמות מכתב פשוט כפי שהיה נהוג פעם גרם לשמחה ולחיבור בין האמהות לילדיהן התלמידים. צוות ההורים והמורים הינם שותפים להליך החינוכי שמתבגרים עוברים, כאשר בכנס הזה קיים עקרון חינוכי פשוט של הכרת הטוב הנחשב כעיקרון בסיסי ביהדות וחשוב לנו בישיבה להנחיל אותו בקרב תלמידינו".

בסיום הערב התכנסו האמהות והצוות החינוכי בחדר האוכל שהוסב לאולם תיאטרון ושם הועלה המופע "מתבגרים". מדובר במופע חינוכי מוזיקלי המשלב שירים וסיפורים אישיים עם הרבה הומור סביב סוגיות של אכזבה, חזרה בשאלה, מריבות בין אחים ובין הורים, מרד נעורים ותחושות אשמה הדדית.

מנהל הישיבה, שמעון אילוז סיכם ואמר: "בתום ערב כזה גדוש ומרגש אני משוכנע שבהגיע האם לביתה, היא חיבקה את בנה חיבוק אימהי חם ואוהב, כי תוכנו של הערב פתח בפניה זווית ראיה אחרת להסתכל ולהבין את הבן המתבגר".