עו"ד איתמר בן גביר תוקף הבוקר בחריפות את התנהלות הצבא, המשטרה וגורמים בתקשורת הישראלית שסיקרו את האירוע בכפר קוצרה.

עו"ד בן גביר שביקר בחצות הלילה את העצורים ופעל לשחרורם מטעם עמותת חננו אומר הבוקר כי הוא נדהם שהדיווחים בתקשורת כל כך רחוקים מהמציאות "פגשתי בתחנת המשטרה 4 נערים צעירים בני 15 ו 16, שלא קשורים לתג מחיר והם מעולם גם לא נעצרו, הנערים האלה גוללו בפני את הסיפור שלהם שמשתלב עם התמונות שראינו. התקשורת אמנם מפמפמת שהצעירים הגיעו לעשות תג מחיר אבל אין אפילו חצי ראיה לכך, ויתרה מזאת, מסתבר לי שהפטיש שהציג מרואיין ערבי לתקשורת, היה פטיש באמצעות הוא היכה את הצעירים, ולמעשה שוב הערבים והשמאלנים עשו ספין תקשורתי מדהים"

"התקשורת,מיהרה לחרוץ את דינם של הצעירים", הוא ממשיך "אני עובר על פייסבוקים של כתבי התיישבות, כתבים שאמורים להביא את הצד של הצעירים, אבל במקום זאת הם מאמצים לחלוטין את הגירסה של פורעי החוק הערבים.מי שעושה תג מחיר, לא הולך באמצע היום, לא מסתובב בלי אמצעי הגנה, ולא עושה את זה בקבוצה של אנשים"

עורך הדין, גם לא חוסך את ביקורת מהצבא "לפי מה שהצעירים מספרים הם הזעיקו את הצבא, אבל בתחילה את אף אחד זה לא עניין. לאחר מכן הגיעו שני ג'יפים בלבד,מעניין מה היה קורה אם היינו עושים ניסיון ומודיעים שיש לינץ אפילו במחבל ערבי - האם הצבא והמשטרה היו שולחים שתי ניידות או שחצי מהיס"מ ומג"ב היו מוזעקים לשטח ?" הוא שואל.

עו"ד בן גביר גם מספר על המשך התקיפה של הצעירים לאחר שהגיע הצבא :" גם מהתמונות שראינו וגם מהדיווחים של הצעירים כאשר הצבא כבר היה במקום החיילים לא מנעו המשך תקיפת הצעירים באגרופים, בעיטות וכדומה, זה מדהים:נתנו למחבלים לפגוע בצעירים ולא עשו שום דבר"

הוא מספר גם על אחד העיתונאים שדיווח בפייסבוק שלו כי המג"ד עמד בצד ונהנה מאוד מהמכות שספגו הנערים:"אם הדברים נכונים צריך לשלוח את המג"ד היום הביתה, אגב, גם אם היה מדובר באנשים שרצו לבצע תג מחיר, איפה נעלם שלטון החוק? איפה נעלמו עקרונות הצדק? איפה נעלם הכלל שאסור לפגוע באנשים גם אם הם ביצעו עבירות פליליות. האם זה כללים שתקפים רק עבור מחבלים? "

בסופו של יום, הצעירים שוחררו בתנאים מגבילים, אך לעו"ד שנשכר מטעם חננו יש ביקורת גם בנושא זה על המשטרה "שאלתי את הקצין אם הם עצרו את אחד מפורעי החוק, הרי בכל זאת יש תמונות של ערבים מכים, פוגעים, גורמים חבלות קשות לצעירים הללו, אך הקצין לא השיב. במקום זאת עצרו את הצעירים ללא כל בסיס משפטי, אמנם הם שוחררו היות וסברתי שאין מקום שאחרי הטראומה שיעברו הם יבלו לילה במעצר, ורק למחרת הם יובאו לבית המשפט, אבל אנחנו מתכוונים להגיש ערר על התנאים הללו"

בסיום דבריו מבקש עו"ד בן גביר להעביר מסר לצעירים שלדבריו יצאו לטייל, בין אש קודש, לבין גבעת היובל, ורצו להביע בכך מחאה כנגד פעולות הריסה באש קודש "אל תיפול רוחכם, כולנו רואים את העליהום שעושים עליכם, כל מיני גורמים שונאי ההתיישבות שצמאים לדם של נוער הגבעות.

לצערי יש כאלה אפילו במחנה שלנו שסבורים שאם יצטרפו לעליהום הם ירוויחו רווח תקשורתי, אבל מי שמבין לאן חותרים מעצבי דעת הקהל, רואה בבירור שיש כאן מגמה נגד ההתיישבות. היה צריך לארגן יותר טוב את הטיול, ולחשוב על המשמעויות השונות ולהערך לתרחיש שבו פורעים ערבים יינסו לתקוף אתכם, אבל בזמן כזה שכולם עושים עליכם עליהום אני חושב שהחובה שלנו, להצדיע למי שצועד, למי שמבקש למחות על הרס בתים, למי שלא יושב בבית אלא מנסה לעשות טוב למען עם ישראל"