השר לאזרחים וותיקים, אורי אורבך, ביקר אתמול (רביעי) במדרשת צוריאל באשדוד, הנחשבת לגדולה מבין כלל מרכזי הזהות בישראל.

במהלך הביקור השר השתתף בפעילות משותפת של בית אבות ובי"ס שז"ר בעיר . לאחר מכן הגיע השר לבית ספר רננים והשתתף בפעילות "והדרת פני זקן" שהופקה ע"י זהות בשיתוף המשרד לאזרחים ותיקים המדברת על הקשר הבין דורי בין הילדים והאזרחים וותיקים בישראל.

בתוך כך, השר ופמלייתו פגשו קבוצת גמלאים שמבקשים להמשיך להיות פעילים גם אחרי פרישה לפנסיה על ידי העברת סדנאות בהתנדבות לילדים בבית ספר.

את הביקור סיכם אורבך בפגישה עם ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, שהעלה על נס את פעילות וחשיבות צוות מדרשת צוריאל והודה להם על עזרתם הרבה לעיר בתחום התרבות והזהות היהודית.

השר אורבך ציין במהלך הביקור, כי ״האתגר של הנחלת היהדות בדורנו הוא מורכב ביותר, הצוותים של מדרשת צוריאל באשדוד עושים מלאכה זו בצורה מעוררת התפעלות״.

מנכ"ל מדרשת צוריאל, ינון בן מנחם, אמר כי "אנחנו שמחים שנבחרנו להציג את הפרויקט 'והדרת פני זקן' בפני השר לאזרחים וותיקים. מדרשת צוריאל מהווה את חוד החנית בנושא זהות יהודית באשדוד, למזלנו אנחנו עובדים עם כל בתי הספר הממלכתיים ומשמשים כזרוע הביצועית של ראש העיר בכל נושא התרבות והזהות היהודית". עוד הוסיף בן מנחם כי: "אנחנו רוצים להודות לשר על הביקור וכולנו ציפייה שהוא ייקח חלק פעיל בתוכניות אחרות בעתיד הקרוב".

מנכ"ל איגוד זהות, איתי גרנק, ציין כי "המרכזים לזהות יהודית פועלים בכל תחומי ושלבי החיים של אזרחי מדינת ישראל, החל מילדים בגנים ובתי ספר וכלה בפעילות המיועדת לדור השלישי. אנחנו רואים חשיבות גדולה בהעברת תכנים חינוכיים שנוגעים לערכי יהדות, ויצירת קשרים בין דוריים טובים בין צעירים ומבוגרים".

יו"ר זהות וראש ישיבת בינות ברעננה, הרב חיים רטיג, אמר כי "השר ידוע כאחד שחיזוק הזהות היהודית חשוב לו- אנחנו רואים בו חלק חשוב במארג של אנשים רבים שעוזרים להעמקת הזהות היהודית". עוד ציין כי: "לשמחתנו, באשדוד גם ראש העיר וגם מדרשת צוריאל עושים מלאכה חשובה בביסוס היהדות והציונות בחברה והנחלתם לדורות קודמים ולדור הנוכחי".

מדרשת צוריאל היא אחת מתוך 64 מרכזים הפועלים ב-135 רשויות מקומיות ברחבי הארץ – ממעלות וקריית שמונה בצפון ועד אילת בדרום. צוריאל מנגישה את הזהות יהודית בקרב כלל בתי הספר הממלכתיים באשדוד, ונחשבת למעשה מרכז הזהות הגדול בארץ, המגיע ל- 65 אלף תלמידים מידי שנה.