אירועי קוצרא
אירועי קוצראזאכריה מארגון "רבנים למען זכויות אדם"

יהודים כן, ערבים לא. חברת הכנסת אורית סטרוק שיגרה הבוקר (שישי) מכתב דחוף לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', בעקבות מבצע המעצרים הלילה במהלכו נעצרו שבעה מהמעורבים בעימות בכפר קוסרא שבבנימין.

סטרוק מותחת ביקורת על ההחלטה לעצור את הצעירים היהודים ולא את המשתתפים בעימות מבין ערביי הכפר.

"כבר ארבע פעמים הבטחת לי מעל דוכן הכנסת, שהיחידה המיוחדת לחקירת פשעים לאומניים תחקור גם ערבים החשודים בפשיעה לאומנית כלפי יהודים", כתבה סטרוק לאהרונוביץ'. "באירוע בקוסרא עדיין לא ברור אם היהודים שנכנסו לכפר אכן ביצעו פשיעה לאומית (כטענת הערבים) או לא. ברור שעל המשטרה לחקור את הגרסאות השונות בנושא זה".

ח"כ סטרוק הדגישה כי על פי התיעוד מהאירוע היו לא מעט ערבים שביצעו לינץ', כלשונה, בצעירים היהודים. "גם אם אחדים מתושבי קוסרא הגנו על חיי המותקפים, אין זה פוטר מאחריות פלילית את שכניהם הרבים, שצולמו כשהם מבצעים מעשי פשיעה לאומנית בקטינים, שלכל הפחות באותו שלב היו חסרי ישע", כתבה.

"גם הטענה של ערביי קוסרא שהמותקפים נכנסו לתחומם שלא כדין, ואפילו טענתם שהם ביצעו או עמדו לבצע מעשי 'תג מחיר', להם אני מתנגדת בכל תוקף כמובן, אינה יכולה להצדיק מעשים אלימים ואכזריים כמו אלה שבוצעו כלפיהם ע"י תושבי הכפר ואינם ניתנים להכחשה", הבהירה סטרוק.

לדבריה, לו היה מדובר בערבים שפלשו לתחומי ישוב יהודי, והותקפו באופן דומה, "תוקפיהם כבר היו מקבלים כתבי אישום בהליך מהיר והיו נעצרים עד תום ההליכים".

"אדוני השר", סיימה סטרוק את מכתבה, "על המשטרה לפעול לאכיפה שוויונית של החוק, על פי גדרי החוק ולא על פי האווירה הנושבת מדיווחי התקשורת. אני קוראת לך לקיים את החוק ואת הבטחותיך, ולהורות למשטרה לעצור ולחקור לא רק את היהודים שנכנסו לכפר, אלא גם את מבצעי הלינץ' מקרב תושביו".