אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

אלון יוניאן, חבר המועצה האזורית נחל שורק ותושב יד בנימין, מגנה בכל תוקף את מודעת השמחה על מותו של רה"מ המנוח אריאל שרון ז"ל, אשר נתלתה על לוח המודעות בישיבת תורת החיים.

"שוחחתי עם הנהלת ישיבת תורת החיים וביקשתי מהם לגנות באופן נחרץ את המעשה השפל. מנהלי הישיבה אכן מתנערים מהמעשה. ואני מקווה שהמשטרה תשים את היד על האחראים ותמצה איתם את הדין", אמר יוניאן.

לדבריו, "יד בנימין קלטה לתוכה משפחות רבות מגוש קטיף וכן את הישיבה ואני מבין לכאבם של האנשים אשר אבדו את ביתם בעקבות הגירוש אך אסור לאפשר תופעות מעין אלה אשר נעשים על ידי קיצונים פחדנים ומוציאים שם רע לתלמידי הישיבה ולתושבי הישוב אשר רובם ככולם שומרי חוק ומשרתים את המדינה.

ביום זה בו אנו מלווים למנוחת עולמים את אחד מגדולי מצביאיה של מדינת ישראל עלינו להתמקד בזכויות הרבות שיש לו בבניינה של הארץ ולהצטער על המעשה הכואב שהוא המיט עלינו בזקנותו".

יוניאן הוסיף, כי "שוליים יש בכל מקום ואנו נדאג להרחיק את אנשי השוליים מתוכנו יחד עם עבודה חינוכית מקיפה על מנת למנוע הישנות של תופעות מעין אלה".

בתוך כך, באגודה לזכויות האזרח תוקפים את הודעת השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', לפיה תפתח חקירה נגד מי שפרסמו מודעות עם גילויי שמחה על פטירתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון.

באגודה הבהירו, כי הבעת שמחה על מותו של אדם איננה אסורה בחוק, ואין בסיס חוקי לחקירה משטרתית של המעשה.

לדברי עו"ד אבנר פינצ'וק, ראש תחום פרטיות ומידע באגודה לזכויות האזרח, "חופש הביטוי חל גם על ביטויים מקוממים וסרי טעם, וזה אינו תפקידה של משטרת ישראל לשמש כמשטרת מחשבות. חמור מאד שדווקא השר הממונה על האכיפה פועל כמי שאינו מודע לגבולות החוק".