שינויים. הרב שי פירון
שינויים. הרב שי פירוןמוקי שוורץ

יואל גבע, מנהל בית הספר להכנה לבחינות בגרות ומבחני פסיכומטרי, אינו חושש מהרפורמה שהציג שר החינוך הרב שי פירון, לפיה בעלי תעודת בגרות טובה לא יחויבו בבחינה הפסיכומטרית.

לדבריו, האוניברסיטאות ימשיכו לסנן מועמדים גם לאחר השלמת הרפורמה. "הרעיונות של השר פירון אולי יפים, השאלה היא אם הם מציאותיים, כי עדיין לא הגענו למציאות שכל המורים הם מרתקים ומעניינים ושהתלמידים לומדים ברצינות בתיכון. מעבר לכך תלמידים רבים מעתיקים בבחינות הבגרות ויש סיכון גדול בהסתמכות על בחינות אלה".

גם אם הרפורמה תיושם ויהיה ניתן להתקבל על סמך הבגרות בלבד, גבע טוען כי בחוגים היוקרתיים ייערכו מבחנים עצמאיים. "הפקולטה לרפואה והנדסת מחשבים ימשיכו לעשות מבחני כניסה שיהיו לדעתי יותר קשים ובצדק, שהרי לא כולם מתאימים להיות רופאים, לכן תמיד יהיו מבחנים שומרי סף באוניברסיטאות וכמו שהיום מתכוננים לפסיכומטרי, כך יצטרכו גם להתכונן לבחינות האלה לא פחות, ואנחנו נכין אותם הכי טוב".

יואל גבע סבור שעוד רחוק היום שבו תלמידים ילמדו ללא מבחנים, "אני מבין ששר החינוך רוצה מערכת חינוך יותר טובה, שילמדו מתוך עניין ואהבה, אבל אני לא בטוח שיש תמיד מורים מרתקים ורוב התלמידים בארץ לא בדיוק לומדים והמבחנים הם אמצעי חשוב בתרבות הלמידה. אנחנו בהכנות לפסיכומטרי מלמדים לחשוב, והסטודנטים מוכנים יותר לאקדמיה".