גוגל
גוגלצילום: פלאש 90

1. כשאתם בודקים את חשבון הבנק שלכם או משלמים על משהו באינטרנט, השתמשו ב"גלישה בסתר"

אולי אתם לא מודעים לכך, אבל דפדפני האינטרנט שבהם אתם משתמשים שומרים נתונים כמו היסטורית הגלישה שלכם, תמונות, סרטוני וידאו, וקבצי Cookies.

הנתונים האלה נאספים ב"מטמון" מתוך מטרה לטעון אותם מהר יותר בפעם הבאה שתיכנסו לאותו אתר. הפיצ'רים של "גלישה בסתר" או "גלישה פרטית", הזמינים בכל הדפדפנים המודרניים,מונעים מהדפדפן לשמור את הנתונים האלה, ולפיכך הם גם לא יהיו זמינים מאוחר יותר.

פיצ'ר ה"גלישה בסתר" אמנם לא מבטיח לכם הגנה הרמטית על הפרטיות שלכם, אבל שימוש בו כשאתם נכנסים לאתר הבנק שלכם, או בזמן תשלום בכרטיס אשראי ברשת או בכל אתר שמבקש מכם מידע רגיש אחר, מוסיף לכם שכבת הגנה נוספת שמבטיחה שהמידע שהזנתם אינו נשמר על המחשב שלכם.

2. נעלו את הסמארטפון שלכם עם סיסמה

הסמארטפון שלנו עלול להיות פתח להרבה מאוד מידע רגיש – אנשי קשר, הודעות, התכתבויות וואטסאפ ואפילו הפייסבוק ותיבת הדואר האלקטרוני שלנו בסכנה אם המכשיר שלנו נפל לידיים הלא נכונות. בעוד נושא אבטחת הסמארטפון יכול בקלות למלא עמוד שלם, נעילת המכשיר עם סיסמה היא צעד קטן אך הכרחי שתהפוך את המשימה של מי שרוצה להגיע למידע האישי שלכם לקשה יותר.

3. הגדירו התראת גוגל על השם שלכם

התראות גוגל זה שירות חינמי שגוגל מספקת שמאפשר לכם להגדיר מילות חיפוש עליהן אתם רוצים לקבל התראות למייל. התראת גוגל תעזור לכם לדעת אם מישהו עושה שימוש בשם שלכם או כתב עליכם משהו ברשת, וזה מאוד פשוט להגדיר אותה בקישור הבא: http://www.google.com/alerts.

הקלידו את השם שלכם או וריאציות שלו בשורת החיפוש וודאו שאתם מוסיפים מרכאות בתחילת השם ובסופו כדי שתקבלו תוצאות מדויקות.

4. סיימתם לגלוש? התנתקו

עשו לכם הרגל להתנתק מפייסבוק, ג'ימייל, טוויטר או כל שירות מקוון אחר ברגע שסיימתם להשתמש בהם, במיוחד אם אתם משתמשים במחשב ציבורי. אפילו אם סיימתם לגלוש בפייסבוק לדוגמה, ועברתם לאתר אחר מבלי שהתנתקתם, כל אחד שיגלוש באותו מחשב אחריכם יוכל להיכנס לחשבון שלכם בקלות.

5. בדקו את הגדרות הפרטיות שלכם באופן קבוע

מומלץ לבקר מדי פעם בעמודי הגדרות הפרטיות של הרשתות החברתיות שבהן אתם חברים. ההגדרות האלה נוטות להשתנות מעת לעת, ולא בהכרח לטובתכם. על ידי הגדרה נכונה של הגדרות הפרטיות תוודאו שאתם לא משתפים יותר ממה שאתם מתכוונים לשתף.

6. משתמשים בג'ימייל? הירשמו לאימות דו-שלבי

שימוש באימות דו-שלבי בתיבת הג'ימייל שלכם תוסיף שכבת הגנה משמעותית לתיבת הדואר שלכם. כל פעם שתיכנסו לאימייל שלכם אתם תתבקשו להקליד, בנוסף לסיסמה הרגילה שלכם, קוד אימות חד פעמי שיישלח לטלפון הנייד שלכם. המשתמעות של זה היא שגם אם מישהו הצליח להשיג את הסיסמה של הג'ימייל שלכם הוא עדיין לא יוכל להיכנס לחשבון שלכם ללא קוד האימות. כדי להפעיל את האימות הדו שלבי כנסו להגדרות האבטחה של חשבון הגוגל שלכם.

7. השתמשו בסיסמאות חזקות והחליפו אותן מדי פעם

ככל שהסיסמה שלכם מורכבת יותר, כך היא קשה יותר לפיצוח. הסיסמאות הטובות ביותר מכילות שילוב רנדומלי של אותיות קטנות וגדולות (באנגלית), מספרים ואפילו צורות כמו סולמית, כוכבית וכו'. לעולם אל תשמשו בסיסמאות בנאליות כמו 1234 או 4444, הן יפרצו תוך שניות.

אך חשוב שתדעו שעם קצת סבלנות ושימוש בכלים הנכונים ניתן לפצח גם את הסיסמה המורכבת ביותר. לכן ריענון הסיסמאות שלכם מדי פעם תשמור עליכם בטוחים יותר לזמן ארוך יותר.

8. נקו את קבצי ההיסטוריה והמטמון מהדפדפן שלכם

כפי שציינו קודם לכם, הדפדפן שלכם אוסף באופן קבוע נתונים אודות הגלישה שלכם. ההמלצה שלנו היא לנקות את קבצי ההיסטוריה והמטמון לפחות אחת לחודש. דבר זה ימנע מאנשים אחרים שמשתמשים באותו המחשב לעקוב אחר הרגלי הגלישה שלכם, ימנע ממפרסמים לדחוף לכם פרסומות "מותאמות אישית" ואפילו יפנה לכם קצת מקום בזיכרון המחשב.