יונתן רזאל
יונתן רזאלאוהד רומנו, יח"צ

פורסמה רשימת הזוכים בפרס אקו"ם לשנת 2014. אלבום השנה הוא "יפה כלבנה" של אביתר בנאי. בפרס מלחין השנה זכה עידן רייכל, להקת השנה היא הדג נחש ותגלית השנה הם הצמד גיא ויהל.

פרס ע"ש משה וילנסקי יוענק לשיר השנה "קטנתי" של יונתן רזאל. השופטים כתבו בהחלטתם "בשיריו ולחניו של יונתן רזאל נעשה שימוש במקורות היהודיים שעושים את ארון הספרים היהודי לנגיש יותר ולידידותי יותר לחברה הישראלית. כך גם בשיר "קטנתי", המבוסס על פסוקי בראשית ותהילים, לקראת המפגש הגורלי עם עשו, פונה יעקב בתפילה לאל בבקשה להציל אותו מידי אחיו. אך הוא מקדים ואומר כאות של צנעה רבה "קָטֹנְתִּי מִכֹּל הַחֲסָדִים וּמִכָּל הָאֱמֶת אֲשֶׁר עָשִׂיתָ אֶת עַבְדֶּךָ". יעקב מתאר את בריחתו מעשו אל לבן דודו אשר בחרן, מצויד במקל בלבד. ועתה בשובו, לאחר שנים רבות, הפך לשני מחנות גדולים, הכוללים נשים ילדים ורכוש רב. דווקא עכשיו הוא נעשה פגיע יותר והוא זקוק להצלה".

"השיר קטנתי הולחן והוקלט לאלבומו של רזאל "בין הצלילים", לאחר החלמתה של בתו שנפצעה לפני מספר שנים. השיר מדבר בעד עצמו הלחן המלודי והעוצמתי לצד הביצוע הווקאלי והמרגש של יונתן לשיר זה, נוגע בנפשו של כל אדם ומבטא את ניצחון הרוח על שבריריות החיים", כתבו השופטים.

פרס ע"ש נעמי שמר על מפעל חיים יוענק למלחין אריאל זילבר. "יצירותיו של זילבר בולטות במקוריותן וחדשנותן תוך שהוא משלב אלמנטים אתניים וסגנונות מוסיקליים חדשים". כתבו השופטים בנימוקיהם. "ניכר כי זילבר הגדיר מחדש את המיינסטרים כשהוא מקרב את השוליים למרכז. הופעתו על הבמה מלאת כריזמה ושיריו רלוונטיים ומשפיעים גם היום כשהם מדברים על אמת אומנותית, אמינות, כנות וכשרון עצום".

פרס ע"ש אהוד מנור על מפעל חיים למחבר יוסי גמזו. "שיריו של גמזו מצטיינים בשפה עשירה ובחריזה מושלמת. הם נטועים בנוף הארץ ובהווי הישראלי ומתארים היטב את האוהב והכואב שבחיינו כאן. גמזו ניחן ביכולת להשתמש על פי הצורך גם בהומור בריא וגם ברגישות רבה", כתבו השופטים.

טקס הענקת פרסי אקו"ם יערך ב-3 בפברואר בתיאטרון גשר ביפו.

לפני 56 שנה החלה אקו"ם, האגודה השומרת על זכויות היוצרים בישראל, להעניק פרסים ליוצרים וליצירות בולטות במוסיקה ובספרות בישראל כחלק מפעילותה לתמיכה ועידוד היצירה.

באגודה מציינים כי זו הייתה תחילתה של מסורת שהפכה במשך השנים לשם דבר בעולם היצירה בישראל. "טקס פרסי אקו"ם הינו האירוע היחיד לאמנים בישראל ומהווה יתד חשוב מעין כמוהו להערכה והוקרת תודה על פועלם החשוב של היוצרים למען התרבות של כולנו".

בשנה החולפת קיבלה אקו"ם לשורותיה 530 יוצרים חדשים – פזמונאים, מלחינים, מעבדים, משוררים וסופרים במסגרת קרן הטיפוח של אקו"ם ניתן סיוע ותמיכה כלכלית למספר רב של פרויקטים מוזיקאליים, בית היוצר חגג שנה לפועלו והעניק במה ל-1500 יוצרים ויותר מ 500 הופעות, סדנאות, ואירועים מיוחדים.