ח"כ יוגב בשטח E1
ח"כ יוגב בשטח E1דוברות ח"כ מוטי יוגב

צעדת המונים במבשרת אדומים (E1) תתקיים ביום חמישי י"ג אדר א', בקריאה לממשלת ישראל להדוף את לחצי אומות העולם.

הגופים הנוטלים חלק בארגון הצעדה: תנועת נחלה, ועד מתיישבי שומרון, קוממיות, הרחיבי מקום אוהלך, נשים בירוק, מועצה אזורית שומרון, מועצה אזורית גוש עציון, מועצה מקומית קריית ארבע-חברון, מועצה אזורית הר חברון, מועצה מקומית קדומים, עיריית מעלה אדומים, הליכוד שלי, המטה הלאומי בליכוד, בית"ר, החלת ריבונות ישראל, קלי"ל (הקרן לאדמות ישראל), ההנהגה הצעירה של הבית היהודי, הבית המשותף , מטות ערים, חוג הפרופסורים לחוסן חברתי וכלכלי, מעייני הישועה וארגון רבני דרך אמונה.

חברת הנהלת תנועת נחלה, דניאלה וייס, אומרת כי "חשוב לזכור את חוות הדעת של שר הביטחון יעלון על מזכיר המדינה האמריקאי קרי ועל תוכניתו המדינית: 'בתכנית הביטחון האמריקאית אין בטחון ואין שלום. התכנית אינה שווה את הנייר שעליו היא נכתבה', ועוד מחמאות מפי יעלון: 'קרי אובססיבי ומשיחי', אך נראה כי קרי מוכן לסלוח כדי להגיע למטרה הנכספת שהציב - הקמת מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון".

חבר הנהלת תנועת נחלה, צבי אלימלך שרבף מוסיף כי "יהודה ושומרון, ירושלים ומעלה אדומים מחוברות זו לזו בחבל ארץ המשתרע על 15 אלף דונם, הלא הוא מבשרת אדומים (E1) . בי'ג באדר א' נצעד בהמונינו בשני טורים מירושלים וממעלה אדומים אל ליבה של מבשרת אדומים. נחשול הצועדים יאמר לממשלת ישראל: 'לא נכנע בפני לחצי העולם. עם ישראל ימשיך ויבנה יישובים חדשים בארץ ישראל כולה וביהודה ושומרון בפרט'".

יו"ר ועד מתיישבי שומרון, בני קצובר, אמר כי הצעדה מהווה אתגר ומבחן לכל חברי הכנסת שמדברים על נאמנותם לארץ ישראל. "השתתפות המונית של ציבור תבטא את הדרישה להיאבק לא רק במילים אלא במעשים למען התחלת הבנייה ב-E1, וכמו כן תאמר לעולם כולו: 'לא נשלים עם הקפאת הבנייה בירושלים רבתי".

ראש המועצה האזורית  גוש עציון, דוידי פרל, אמר "אנחנו מתחילים תהליך של עשייה משמעותית שתביא לידי ביטוי את רצון עם ישראל להגדיל את ההתיישבות ולהתפתח, ולא רק להתגונן ולהגיע להסכמים חסרי תכלית שממיתים עלינו אסונות חוזרים ונושנים".