גידור בית העלמין ביהוד
גידור בית העלמין ביהודרשות מקרקעי ישראל

החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל מפרסמת אזהרה חריגה לציבור תושבי יהוד ואור יהודה ולפיה אין לרכוש חלקות קבורה בלתי חוקיות המשווקות לתושבי העיר ע"י גורמים שונים במתחם הצמוד לבית העלמין של יהוד בתחום קרקע חקלאית.

האזהרה פורסמה בעקבות חקירה שנפתחה בימים האחרונים ובה בודקת מחלקת המודיעין של החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל חשדות חמורים, לפיהם גורמים שונים בעיר יהוד החלו למכור לתושבי יהוד ואור יהודה חלקות קבורה באדמות מדינה בייעוד חקלאי שלא הוקצו לכך, ולפיכך אינם בתחום בית העלמין.

מפקחי רשות מקרקעי ישראל שילטו ביום רביעי קרקע בסמוך לבית העלמין יהוד, בשלטי אזהרה המודיעים כי הקרקע היא רכוש המדינה והפלישה אליה אסורה. הקרקע המיועדת לחקלאות, ששטחה כ-3500 מ"ר, קשורה לפי החשדות לניסיונות למכור חלקות קבר בלתי חוקיות.

ברשות מציינים כי מדובר בשטח שפונה בשנה שעברה ע"י הרשות לאחר שנימצא כי עובדי המועצה הדתית יהוד פלשו אליו ללא אישור ובניגוד לחוק. "כזכור, בזמנו עובדי המועצה הדתית חפרו והכשירו שטח בסמוך לבית העלמין תוך הכנת כ-100 תאי קבורה בשטח, ובכך ניסו למעשה "להרחיב" את בית העלמין על חשבון אדמות מדינה המיועדות לשימוש חקלאי – ללא אישור ובניגוד לחוק. ההכשרה ותשתית ההכנה פונתה בפעולת אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל בשנה שעברה", אומרים ברשות.

"מדובר למעשה בחשדות כבדי משקל לפיהם גורמים שונים ביהוד החלו למכור לתושבים חלקות קבורה בקרקע הצמודה לבית העלמין ביהוד, אך כלל לא אמורה לשמש להרחבת בית הקברות. כמובן שאם ישנה מכירה של חלקות קבורה באותו איזור, היא בלתי חוקית ומהווה הונאה של הרוכשים התמימים, שעלולים למצוא את עצמם במצב לא נעים. כמובן שאם תהיה קבורה בלתי חוקית בקרקעות שלא הוקצו לכך נפעל בהתאם לחוק. אני קורא לתושבי העיר למנוע מעצמם וממשפחתם צער מיותר ולפני רכישת חלקת קבורה לבדוק במשנה קפדנות בוועדת התכנון המקומית בעיריית יהוד את מעמד הקרקע", אומר ישראל סקופ, ראש החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.