סטיבן הרפר ובנימין נתניהו
סטיבן הרפר ובנימין נתניהוקובי גדעון - לע''מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ערכו היום (ראשון) קבלת פנים רשמית לראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר ורעייתו לורין, במשרד ראש הממשלה בירושלים. 

"ראש הממשלה הרפר, ידידי הטוב סטיבן, ברוך הבא לירושלים", אמר נתניהו בפתח הפגישה עם מקבילו הקנדי. "אתה ידיד גדול של ישראל והעם היהודי. אני לא סתם אומר זאת. אני מתכוון לכך מעומק לבי ואני מדבר בשם עם ישראל כולו".

ראש הממשלה הודה להרפר על התייצבותו לצד ישראל בכל הנוגע למלחמה בטרור ובאנטישמיות. "בכל הקשור למלחמה בטרור, אתה יודע שאין כל מקום למוסר פוליטי כפול, אלא רק לגינוי חד משמעי ולפעולה בינלאומית אחידה. בכל הקשור לאנטישמיות, אתה מתייצב ללא היסוס לצדם של ישראל והעם היהודי כולו ולצד הגינות וצדק כלפי כולם, יהודים ולא יהודים כאחד. ובכל הקשור לקריאותיה החוזרות ונשנות של איראן להשמדת ישראל וחתירתה הבלתי נלאית לפיתוח נשק גרעיני, אתה וקנדה התייצבתם בתקיפות בצד הנכון של ההיסטוריה".

"ולבסוף, כשזה נוגע לשלום, אתה מכיר בכך ששלום אמת, שלום בר-קיימא, חייב להתבסס על הכרה הדדית ועל הסדרי ביטחון איתנים בשטח", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה טען כי הרפר מתייצב "לצד האמת" כשהוא מביע תמיכה בישראל. "אני ועם ישראל כולו מוקירים עמוקות את ידידותך ואת ידידותו של העם הקנדי כלפינו. כולי ציפייה לדון איתך בדרכים הרבות בהן נוכל להעמיק את הידידות בינינו למען שני עמינו, ואני גם מצפה להכיר לך את ארצנו", אמר.