בני משפחת טופן ז''ל
בני משפחת טופן ז''לצילום: פלאש 90

ג', אחיו של טכנאי הגז החשוד ברשלנות שגרמה לפיצוץ בשכונת גילה בירושלים, טוען כי נעשה עוול לאחיו, שעשה את כל המוטל עליו באופן תקין.

"אם נפנה לכל אותם דיירים שהוא בדק אצלם את הגז בלילות, הם יגידו לך איזה בחור הוא: איזה בחור חרוץ, איזה בחור אכפתי, איזה בחור עם לב ענק - הוא לא ייכנס לדירה ויעזוב אותה אם הוא לא עשה בדק בית יסודי, אני יודע שבאופן אישי. הוא מאוד אוהב את העבודה שלו", סיפר ג' לגלי צה"ל.

ג' העיד כי אחיו נמצא במצב נפשי קשה וכך גם בני המשפחה. "הוא לא מבין מאיפה זה נחת עליו. זהו מצב קשה מאוד למשפחה שלנו ולכל מי שאוהב אותו".

הוא משוכנע כי אחיו ביצע את תפקידו באופן תקין, כשהגיע לבניין כמה שעות לפני הפיצוץ. "גם בדו"חות המשטרתיים עולה שהוא ניתק את הגז, גם עורך הדין אמר את זה וגם אחי אמר את זה בעדויותיו - הוא סגר את הברז. מעבר לזה הוא לא יכל לתת מענה", טען ג', "יש הוראות חד משמעיות שלא מתקנים בלילה קווי גז: באים, עושים בדיקה, סוגרים את הברז, באים למחרת בבוקר ומתקנים את הבעיה לעומק. הוא עשה את המוטל עליו, מה שהוא עושה כבר 15 שנה".

ג' שלח מסר ל-20 המשפחות שבתיהן נהרסו וכן לקרובי המשפחה של בני הזוג טופאן שנהרגו בפיצוץ. "אנחנו משתתפים בצער המשפחות כמו שכל עם ישראל משתתף בצער המשפחות, אנחנו רוצים לאחל החלמה מהירה לפצועים ושיימצא פתרון לדיירים שהוציאו אותם מהבתים ושאלוהים יעזור לכולנו".