'תג מחיר' מבוים
'תג מחיר' מבויםצילום: איי.אס יעוץ משפטי ובטחוני ארי קניאל

מזה שנים טוענים תושבים יהודיים ביהודה ושומרון כי ערבים ופעילי שמאל טופלים עליהם בשיטתיות אשמות שווא של ביצוע התקפות "תג מחיר" ולעיתים אף הוכיחו זאת עם צילומים.

אולם, ביום שלישי נאספה אחת העדויות המצולמות המשכנעות ביותר עד היום להתנהגות הבזויה של מביימי התקפות "תג מחיר".

את התיעוד ביצע ק', בן 27, אחד מ"נערי הגבעות" הבולטים, שנעזר באחרונה בשירותיו של ארי קניאל, מנכ"ל חברת IS לייעוץ משפטי וביטחוני. קניאל שיכנע את ק' לתעד את מעשיהם של מביימי התקפות תג מחיר במקום להתעמת איתם, וכך עשה ביום שלישי, כשניתקל בחבורת "במאים" במורדות של עלי לכיוון קראיוט, ליד קוסרא, בשטח שהוא מעבר לשטחו של היישוב.

ק' זועזע לראות חבורת ערבים אשר עסקה בכריתה של עשרות עצי זית, כאשר חלקם "מאבטחים" את עצמם ואת האחרים עם אפודים של ארגון הסהר האדום. "לא מדובר פה בגזם של אחרי המסיק, לשיפור העצים, בו כורתים ענפים קטנים," הבהיר קניאל לערוץ 7, "אלא בכריתה מהגזע".

"מדובר בעשרות עצים,” אמר. “ק' כמעט בכה כשהוא סיפר לי על מה שקרה". ק' היה עצור רק לפני חודשיים בחשד שביצע מעשה דומה לזה שהערבים ביצעו אתמול. הוא סובל מתלונות כאלה כבר כ-10 שנים.

"הם אוספים את העצים להסקה ואחר כך הולכים לתקשורת וטוענים שהמתנחלים עשו 'תג מחיר,'" הסביר ק'. "היינו בטוחים שזה מה שהם יעשו ואכן, ק' חזר הבוקר למקום וגילה שהם כתבו בצבע בצהוב על עץ זית וסלע, את המילים 'תג מחיר'".

עו"ד איתמר בן גביר מעמותת חננו שמלווה את הבחור כבר זמן מה, אמר בתגובה: "התמונות מלמדות שמשטרת ישראל רדפה את ק' במשך תקופה ארוכה לשווא, ולמעשה הערבים העלילו עליו עלילה. אם בתמונות היו מצולמים יהודים, הם היו נעצרים עד לתום ההליכים. אנו דורשים דין שווה ואכיפת החוק גם אם לפתע מסתבר כי כל הקונספציה של המשטרה שגויה".

(צילום: איי.אס יעוץ משפטי ובטחוני ארי קניאל)