סוריה
סוריהרויטרס

איראן מסייעת בנשק ובכוח אדם למשטר אסד בלחימתו בכוחות המורדים.

בין השאר היא מסייעתלהוצאות המוניות להורג, ירי ללא אבחנה באזרחים, מעשי טבח ואונס המוניים ועינויי תופת עד מוות של עצורים.

על אף מעורבותה הישירה והפעילה בפשעי המלחמה בסוריה מפרסם היום (רביעי) משרד החוץ האיראני הודעה רשמית בה הוא קורא להציב את "הטרור" של הכוחות המורדים בראש סדר העדיפויות של ועידת ז'נבה 2 הדנה במשבר בסוריה.

איראן גם הביעה "דאגה עמוקה" מעצם נוכחות קבוצות טרור בסוריה בהדגישה, כי כל פעילות אזורית ובינלאומית בנושא הסורי חייבת להתמקד בהתמודדות רצינית עם "הטרור" אשר "מהווה איום נגד כל מדינות האזור ומעבר לו".

עוד מציין משרד החוץ האיראני, כי "פעולות הטרור נגד תושבי סוריה הם פשעים נגד האנושות והאחראים למעשי הטרור צריכים לשאת באחריות", והוא דורש להפסיק את משלוחי הנשק והפעילים החמושים לתוך סוריה ולאמץ פתרון דמוקרטי באמצעות מתן אפשרות לעם הסורי לקיים בחירות בו יביע את רצונו. איראן הביעה התנגדות לפתרון מדיני שייכפה ע"י הקהילה הבינלאומית וציינה כי תרחיש מעין זה יוביל למבוי סתום.

הפתרון למצב, קובע משרד החוץ האיראני, הוא באמצעות פתרון מדיני על בסיס של הידברות וגיבוש ועדה לפיוס לאומי בהשתתפות כל קבוצות האופוזיציה, נציגים של ממשלת סוריה ונציגים של כל מגזרי העם הסורי. לדברי משרד החוץ האיראני, ועדת הפיוס הלאומי תוכל להגיע להסכמה על דמות המשטר הפוליטי העתידי בסוריה.