זירת האסון
זירת האסוןחזקי

24 משפחות שביתם נהרס בפיצוץ הגז בשכונת גילה, ימצאו את עצמם החל מיום ראשון הקרוב, ללא קורת גג, לאחר שיאלצו לעזוב את בתי המלון בהם שוכנו בימים האחרונים.

אתמול הם נפגשו במנהל הקהילתי בגילה ושמעו על האפשרויות העומדות בפניהם.

יפה שטרית, מנהלת המנהל הקהילתי, אומרת לערוץ 7 כי מכיוון שלא מדובר באסון טבע או באירוע בטחוני, המדינה לא נושאת באחריות כלפי הדיירים, "אנחנו מנסים לסייע להם ביחד עם עיריית ירושלים כדי שיוכלו לחזור מהר לשגרת החיים. ייעצנו להם מה הכי נכון לעשות, הם יצטרכו בינתיים לשכור דירות במקום אחר".

שטרית מעריכה כי לא יהיה מנוס מתביעה ייצוגית כנגד חברת הגז, "הגיעו לפגישה נציגי משרד עורכי דין מהגדולים בירושלים, מדובר כאן במשפחות שביתם נהרס כמעט כליל ונכון להיום אין מישהו שלוקח עליהם אחריות, אנחנו מנסים לעזור לגייס תרומות אבל בסופו של דבר אם אכן הייתה כאן רשלנות, תהיה תביעה נגד חברת הגז. לחמישים אחוז מהם לא היה ביטוח על הדירה כך שהם ממש תקועים".

לטענתה החל מיום ראשון, יצטרכו התושבים ככל הנראה לחפש דיור חלופי, "הם נמצאים בנתיים בבית מלון, אנחנו מסייעים להם וננסה לגייס כספים, חלק מהם יאלצו לשלם גם משכנתא וגם שכירות. עורכי הדין הציעו שהם בנתיים ייקחו הלוואה מהבנק לשיפוצים ויתבעו את הכסף מחברת הגז, ימים יגידו לאן זה יתפתח".