משופט לשחקן
משופט לשחקןארכיון: פלאש 90

זו לא בדיחה ולא המצאה. שופט כדורגל בליגה א', פרש מעבודתו כשופט, והחליט להוציא את הנעליים מהארון.

שלשום (ג'), הודיע במפתיע, השופט רונן אבדילוב, שהוא מעוניין לפרוש מתפקידו כשופט בליגה א' ולעבור לצד השני – שחקן מקצועני בליגה א'. אבדילוב נחשב לכישרון צעיר ומבטיח בתחום שיפוט משחקים, ואפילו שובץ כמה פעמים במהלך העונה כשופט בליגה הלאומית.

אבדילוב פנה אל קבוצת הפועל בית שאן בבקשה לשחק בשורותיה, ולאחר שבקבוצה ביררו האם יש אמת בדבר הודעתו לאיגוד על פרישה משיפוט, החליטו לקבלו לקבוצתם ולבחון אותו ואת כישוריו.

לפני חודשיים, שפט אבדילוב את משחקה של הפועל בית שאן נגד אסי גלבוע, משחק בו ניצחה בית שאן 3:2 משער בדקה ה93. כעת, חודשיים אחרי, יכולים באסי גלבוע לנקום באבדילוב נקמה ספורטיבית – ניצחון עליו ועל קבוצתו במשחק הבא בין השתיים. קלוד דהאן, מאמן בית שאן, אמר: "אם אני יכול להגשים לו חלום, למה לא?!"

קבוצות רבות המשחקות בליגות הנמוכות טוענות, כי השופט לשעבר אבדילוב, מעורב בכמה שערוריות שיפוט, וכי נכון עשה שעזב את השיפוט ועבר לשחק. בין הטוענות כנגדו, נמצאת מכבי יפו שטוענת לשיפוט מגמתי של אבדילוב במשחקה נגד קריית גת לפני כחודשיים.

לטענת הקבוצה, השיפוט המגמתי כנגדם שנעשה על ידי אבדילוב, חזר על עצמו שוב ושוב במשחקיהם השונים. ביפו מספרים ש"אם יעברו וישאלו כל שחקן ומאמן בליגות הנמוכות, מי הם לא רוצים שישפוט במשחקם - התשובה תהיה רונן אבדילוב".

בזמן האחרון איגוד השופטים עלה לכותרות פעמים רבות, וישנה הרגשה במסדרונות האיגוד כי משהו קורה מתחת לפני השטח. משנה מקום משנה מזל?