מאסר. בית משפט
מאסר. בית משפטצילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז מרכז הודיעה היום למשפחות שלוש הקרבנות בתאונת הדרכים שהתרחשה בנתניה בחודש אוגוסט 2012, על סדר טיעון שנחתם עם הנהג הדורס, שושן ברבי.

על-פי הסדר הטיעון שנחתם הבוקר בין הצדדים, יתוקן כתב האישום כך שסעיפי עבירות ההריגה יומרו בעבירות של גרם מוות ברשלנות (שלוש עבירות), ואילו סעיף הנהיגה בשכרות יימחק.

יתר העבירות, ובהן הפקרה, שיבוש הליכי משפט, הדחה בחקירה ועבירות סמים ייוותרו על כנן.

הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין העונש, ובפרקליטות מתכוונים לטעון לעונש שישקף את מדרג החומרה הגבוה של האירוע וכן לאפשר למשפחות להביע את כאבן בפני בית המשפט.

בפרקליטות מציינים, כי "הסדר הטיעון, שהתקבל על דעת פרקליט המדינה הנכנס, פרקליט המדינה היוצא ופרקליטת מחוז מרכז, הושג בשל קשיים ראייתיים מסוימים".

"מלכתחילה ההחלטה על אישום בעבירת ההריגה ולא בעבירת גרם מוות ברשלנות היתה החלטה מורכבת שהתבססה על ראיות נסיבתיות. במהלך ניהול ההוכחות בבית המשפט, התגלו קשיים מסוימים בראיות ובית המשפט אף העיר לפרקליטות על כך. לאור המצב הראייתי העדכני והערות בית המשפט, נפגשו הצדדים במטרה להגיע להסדר טיעון שישקף נכונה את המצב הראייתי בתיק", הוסיפו בפרקליטות.

הסדר הטיעון הוצג היום בפני בית המשפט, אולם הכרעת הדין תינתן רק ב-12.2.14, על מנת לאפשר למשפחות ההרוגות למצות את האפשרויות המשפטיות העומדות לרשותן.