פרס בדאבוס
פרס בדאבוסצילום: דוברות בית הנשיא

נשיא המדינה שמעון קיים מסיבת עיתונאים רחבה עם נציגי ערוצי התקשורת הבינלאומית והישראלית שהגיעו לדאבוס מכל העולם.

הנשיא פתח את מסיבת העיתונאים בהתייחסות נוקבת כנגד המילים חסרות התוכן של רוחאני, "הדבר המרכזי בנאומו של רוחאני אלו הדברים ש'שכח' לספר ולא אמר. הנאום היה אוסף של מילים יפות שאין מאחוריהן שום מציאות. רוחאני לא יכול ביד אחד לומר כי איראן רוצה בגרעין למטרות אזרחיות בלבד, וביד השנייה להמשיך את העשרת נשק גרעיני לשימוש ארוך טווח. רוחאני ייבחן אך ורק בתוצאות ולא במילים".

לדבריו, "רוחאני לא הביע אף מילה על תמיכה בשלום עם כל מדינות האזור במזרח התיכון, להפך הוא הוציא בחיוך את מדינת ישראל מתוך הרשימה. רוחאני הוא המנהיג היחיד שלא אומר שהגיע הזמן לשלום בין ישראל לפלסטינאים. וכמובן שרוחאני לא אמר כי איראן יפסיקו מידית להיות מרכז טרור, ולא כי יפסיקו לפתח טילים ארוכי טווח עם ראש נפץ גרעיני".

הנשיא הדגיש כי רוחאני לא יכול לצאת נגד שפיכות הדמים בסוריה כשהאמת היא שהוא אחראי על חלק גדול משפיכות הדמים כששולח את כוחות הטרור ואת החיזבאללה: "רוחאני לא יכול לדבר על טרור, ולהגיד כי רוצה להפסיק את שפיכות הדמים בסוריה כשבפועל הוא שולח כסף לחיזבאללה ומממן פעילות טרור ושפיכות דמים של חפים מפשע".

הנשיא התייחס להסכם המתגבש בין ארצות הברית לאיראן ואמר, "אני סומך על נשיא ארצות הברית ברק אובמה- ארצות הברית החליטה שלא להסיר את הסנקציות מהמשטר האיראני עד שייראו תוצאות בשטח".

לשאלת הכתבים האם מודאג מלגיטימציה גוברת לאיראן אמר הנשיא: "איני רואה כי איראן מקבלת עדיין לגיטימציה בינלאומית, הם הגיעו להסכם חלקי אך עדין לא הגיעו להסכם מלא, ואנו מחכים לראות ולבחון תוצאות בלבד בשטח".

לשאלת הכתבים האם ישראל נמצאת בסכנה בשל החרמות המתגבשים כנגדה אמר הנשיא, "מדינת ישראל ידעה בהיסטוריה חרמות, ידענו אינתיפאדה וידענו מלחמות- כל אחד צריך לזכור את זה. ישראל היא מדינה חזקה גם עכשיו, אני מאמין כי ישנן סכנות, אך ישראל מסוגלת להתמודד עמם בצורה הנכונה ביותר".

הנשיא הדגיש בהקשר זה כי הנקודה המרכזית היא קידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, "ישראל נמצאת בעיצומו של משא ומתן לקידום תהליך השלום. ג'ון קרי עושה עבודה מצוינת בעבודה דינאמית ומסורה. ישראל מושיטה גם היום יד לשלום לכל שכנותיה גם אם המחיר גבוה, ובכלל זה גם עם איראן- העם האיראני אינו אויבינו המנהיגות שם היא שמפיצה את האיבה".