הורשע ברצח. יצחק חזן
הורשע ברצח. יצחק חזןצילום: פלאש 90

שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה, משה גלעד, שניאל פיש ותמר שרון-נתנאל הרשיעו את יצחק חזן ברצח הרב בני הסה, מנכ"ל חברה קדישא האשכנזית בחיפה.

הרב הסה נורה מטווח קצר ב-16 בנובמבר 2011, ולאחר כ- 10 חודשים נמצא מוסתר מאחורי עמוד בטון, במקווה טהרה בעיר בית שמש (מקום מגוריו של חזן), האקדח אשר שימש לירי ברב הסה, כשהוא עטוף בגרביים, כשעל אחת מהן נמצא D.N.A של חזן.

השופט גלעד קבע, כי "הנאשם (חזן - יב"א)השתמש באקדח חצי אוטומטי, שהינו כלי קטלני, וירה לכיוון פלג גופו העליון של המנוח (הרב הסה - יב"א) לפחות חמישה כדורים, ממרחק של מטרים ספורים בלבד, כשלפחות 4 קליעים פגעו במנוח. קירבת היורה לקורבן ומיקום הפגיעות כפי שהוא עולה מחוות הדעת הפתולוגית וריבויין, מצביעים על החלטה להמית דהיינו, שזה היה חפצו של היורה. לכך יש להוסיף כי הנאשם ברח מן הזירה, לאחר שהמנוח נפגע מהירי והתמוטט על הארץ מתבוסס בדמו, מבלי שהושיט לו כל סיוע".

השופט ציין כי "ניתן להניח כי המנוח כלל לא הבחין בנאשם. גם אשתו של המנוח, שצעדה מאחוריו, לא טענה כי ראתה את היורה, ולא שמעה חילופי דברים ביניהם. מכל מקום, הנאשם והמנוח לא הכירו אחד את השני ומכאן שאף אם המנוח הבחין בנאשם אין כל סיבה כי יתגרה בו".

השופטת שרון-נתנאל הוסיפה כי הראיות אמנם נסיבתיות, אולם "מצבור ראיות זה מוצא חיזוק של ממש בשקריו המהותיים והרבים של הנאשם, אשר חלקם הוכח בראיות אובייקטיביות ברורות, בהסבריו המופרכים והבלתי אמינים, בעליל של הנאשם למעשיו שהוכחו בראיות פוזיטיביות, בדברי הנאשם למדובב, בגרסאות הרבות "והמתפתחות" שנשמעו מפיו, הן במהלך החקירה במשטרה והן בביהמ"ש, בכבישת הגרסה שהביא הנאשם בפנינו עד למתן עדותו בביהמ"ש, במיוחד לעומת כפירתו הכללית באמור בכתב האישום ובכלל זה – כפירתו בקשר שלו לאקדח ובראיית ה- D.N.A, כמו גם בהימנעות הנאשם מלהביא עדים, אשר יכול היה להביא, לתמיכה בחלקים מהותיים מדבריו".