נתניהו בישיבת ממשלה
נתניהו בישיבת ממשלהצילום: פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח את ישיבת הממשלה בדיווח קצר על ביקורו בדאבוס והשתתפותו בועידה הכלכלית העולמית.

"היעד של הביקור בדאבוס היה להדגיש את היתרונות של תעשיית ההיי טק הישראלית ותעשיית ההגנה במרחב הסייבר, בפרט בפני הכוחות המובילים בעולם. גם בפני מדינות וגם בפני הכוחות החדשים שעולים שהם אינן מדינות, אבל ארגונים בינלאומיים עם עוצמות של מדינות ואפילו של מעצמות. החדשות הטובות, הן שישראל מאוד מאוד מבוקשת", ציין נתניהו.

לדבריו, "ההתעניינות בישראל היא גדולה מאוד, הרצון לפעול כאן הוא גדול מאוד. אני מעריך שבשנה הקרובה אנחנו נראה גם תוצאות לפעילות הזאת ולפעילויות האחרות שלנו, דהיינו כניסה של חברות חדשות לישראל, בראש ובראשונה לשוק הסייבר, והגדלה של הפעילות העסקית שלהן בתוך ישראל, זו שכבר קיימת".

נתניהו סיפר, כי "נפגשתי שם עם החברות הגדולות ביותר, עם GOOGLE, עם YAHOO, עם CISCO, MICROSOFT וחברות סייבר שונות במפגשים קבוצתיים ואינדיבידואליים".

"ההבנה שבעידן הידע מוכרחים להגן על הידע, אחרת ניכנס כאן לכאוס, לג'ונגל, היא רחבה מאוד. זה הופך להיות מרכיב חיוני בכל ההתפתחות הכלכלית החדשה", הוסיף ראש הממשלה, "ההערכה היא שישראל, בגלל הנסיבות המיוחדות שלנו, יכולה לתת פתרונות שונים בתחום הזה. ברור שיש כאן עבורנו הזדמנות גדולה ואתגר גדול, קודם כל להבטיח סביבה עסקית אוהדת ולא עוינת לחברות הללו, ושנית להבטיח שמערכת החינוך שלנו תוכל להביא את ארגז הכלים לילדים ולילדות שלנו, שהם יוכלו להמשיך להתפתח עם יכולת להביא תוצאות".