טכנאי הגז החשוד ברשלנות
טכנאי הגז החשוד ברשלנותצילום: פלאש 90

טכנאי הגז החשוד ברשלנות בפיצוץ הגז בבניין בירושלים בו נהרגו שלושת בני משפחת טופאן יחזור לעבודתו בחברת "סופרגז" ביום שלישי הקרוב - כך החליט מנכ"ל החברה.

מ"סופרגז" נמסר כי "החברה תאפשר לטכנאי לשוב לעבודתו בכל עת שיחפוץ בכך ובהתאם להנחיות בית המשפט".

עו"ד יהודה שושן, פרקליטו של הטכנאי עודכן על ההחלטה ואמר "טענתנו שמרשי פעל כשורה וללא כל דופי מהיום הראשון הולכת ומסתברת כנכונה".

הטכנאי, שנלקח לחקירה פחות משלוש שעות לאחר הפיצוץ, שוחרר ביום שישי האחרון למעצר בית בהוראת בית המשפט המחוזי בעיר. עם שחרורו אמר "אני מרגיש בסדר גמור, המצפון שלי נקי - פעלתי לפי הנהלים", אמר.

"אני משתתף בצער המשפחות. הלוואי והייתי מקבל את הקריאה לדירה שבה הייתה הדליפה אף על פי שיכולתי גם אני להיפגע בעצמי, אבל הגעתי לדירה אחרת ועשיתי את הבדיקה כהלכה".

נזכיר כי באסון שאירע בלילה שבין יום ראשון ליום שני בשבוע שעבר נהרגו אברהם טופאן, בן 56, אשתו גלית, בת 42, ובנם יוסף חיים בן השנתיים, בעקבות פיצוץ שאירע במערכת הגז בבניין בו הם התגוררים.

מלבד בני הזוג ובנם נפגעו תשעה דיירים בפיצוץ ופונו לבית החולים הדסה עין כרם: אישה בשנות ה-40 לחייה נפגעה קשה מאוד, בני זוג בשנות ה-80 לחייהם נפגעו בינוני, ארבעה בני אדם נוספים נפגעו קל ועוד שניים הוגדרו נפגעי חרדה.

לפי החשד, דליפת גז גרמה לפיצוץ העז שבו נהרגו בני המשפחה.