לסגור בזמן. סופרמרקט
לסגור בזמן. סופרמרקטפלאש 90

חוק סימון אריזות של ח"כ איילת שקד עבר היום (שני) בוועדת שרים לחקיקה. הצעת החוק מבקשת לשים גבול לעודף הרגולציה הקיים כיום בתעשיית המזון.

הצעת החוק נולדה מן המציאות הסבוכה בשטח, בה תעשייני המזון ומשווקי המזון נדרשים לשנות באופן לא סדיר ותכיף למדי, את הסימונים על מוצרי המזון ומכלי המשקה. השינויים בסימונים כיום אינם מאוגדים תחת סמכות אחת, ועל כן בשטח שורר כאוס- שתוצאתו אחת: עלויות כבדות לא מתוכננות על היצרנים, וכתוצאה מכך העלאה במוצרי המזון לצרכנים.

"מטרתו של חוק זה להציע מועדים קבועים לתחולת הוראות סימון חדשות, ובכך לאפשר ליצרנים להיערך לשינוי באופן יעיל, וכן לערוך הסברה ראויה לצרכן",  נאמר בדברי ההסבר לחוק.

היום בוועדת שרים הוחלט לקבל את החוק עם שינויים קלים, כך למשל במקום המתנה של שלוש שנים בין שינוי לשינוי, הוסכם על המתנה של בין שנה לשנתיים בלבד.

לדברי ח"כ שקד, "עודף רגולציה, כידוע בכלליות ובמקרה זה כפרט המעיד על הכלל, מעמיס עומס כלכליה גבוה ומיותר על היצרן. עומס כלכלי זה מגולם ישירות על המחיר לצרכן. החוק, אשר ייקבע מועד מסודר ומוגדר לשינויים רגולטוריים באריזות המוצרים, ימנע שינויים תכופים הקיימים כיום באריזות המזון, ובכך יחסוך עשרות מליוני שקלים ליצרנים, וכתוצאה מכך לצרכנים".