כנס הלאדינו באילת
כנס הלאדינו באילתקובי פינקלר

עונש חמור של 30 אלף שקל קנס, נגזרו בבית משפט השלום באילת על תושב העיר, שהפעיל מוסך למכונאות רכב ללא רישיון של משרד התחבורה.

שופט בית משפט השלום באילת, ליאור ברינגר, חייב בנוסף את בעל המוסך ה"פיראטי" לחתום על התחייבות בסך של 50 אלף שקל, להימנע מלבצע עברה דומה במשך שנתיים.

מדובר במוסך פיראטי למכונאות רכב, בשם "א. אור חדש" הנמצא ברחוב התובנה 3 באילת. מכתב האישום עולה כי בעל המוסך פירק והרכיב הילוכים ברכב מסוג סקודה, כאשר לבעל המוסך לא היתה כל הכשרה מקצועית לבצע את התיקון.

מגזר הדין מתברר כי בעל המוסך התעלם באופן מוחלט מהחלטה קודמת של בית משפט שניתנה לו לפני כשלוש שנים, שקבעה כי עליו לסגור את המוסך הבלתי חוקי.

השופט ברינגר ציין בגזר הדין כי אין זו הפעם הראשונה שבעל המוסך הפיראטי מתקן כלי רכב מבלי שיהיה בידו רישיון לכך. "מיותר להכביר במילים על הסכנה הרבה הנובעת מכך שהנאשם עוסק בתיקון כלי רכב, מבלי שהוכשר לכך ועל מה שעלול לקרות כאשר אותם כלי רכב שתוקנו על ידו, נוסעים בדרכים ומסכנים את חייהם של הנוסעים ברכב ושאר משתמשי הדרך", כתב השופט.

סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור, ציין כי בשנים האחרונות הגיש משרדו מאות תביעות משפטיות כנגד מוסכים בלתי חוקיים ("חאפרים"), או כאלה שפעלו בניגוד לתנאי הרישיון שניתן להם על ידי אגף הרכב במשרד התחבורה.