בלוני גז. ארכיון
בלוני גז. ארכיוןפלאש 90

עמית פנחס, תושב בת ים, מספר ביומן ערוץ 7 על התנהלות רשלנית מול דליפת גז שכמעט הביאה לקריסתם של שלושה בתי מגורים גדולים בעירו.

דבריו של פנחס מקבלים משנה תוקף לאחר אסון הגז שאירע בשבוע שעבר.

האירוע כולו החל לפני כשבועיים וחצי. פנחס שב לביתו מוקדם מהרגיל עקב מחלתם של ילדיו ובכניסה לבניין המגורים הישן שבו הוא מתגורר חש בריח חריף של דליפת גז. קבוצת נערים שהייתה במקום שאלה אם גם הוא חש בריח ומיהרה להזעיק את מכבי האש והמשטרה.

פנחס מספר על שמונה בלוני גז הממוקמים מתחת לבניין כאשר בדיקה מהירה גילתה שאלמוני חתך פיסה מצינור הנחושת המוביל גז מהבלון כדי לגנוב אותה מבלי לדאוג לסגירת הבלון קודם לכן. בתוך דקות אחדות הגיעו הכוחות למקום וסגרו את הברז. אחד הכבאים אמר לו 'אין לך מושג איזה אסון נמנע כאן'. כשביקש מהכבאי לפרט סירב הכבאי להאריך אך תמצת את דבריו במילים 'יש כאן שלושה בניינים עומדים ושלושתם לא היו כאן...'.

בעקבות האירוע הזמין כוח מכבי האש את חברת הגז שהבטיחה שתשלח טכנאי. מאוחר יותר טענו שהטכנאי הגיע ותיקן את הדרוש תיקון. פנחס מצידו בדק את הדברים זמן מה לאחר מכן וגילה כי למרות דברי החברה הבלון שדלף עדיין אינו מחובר וריח הגז ממשיך לצאת ממנו. רק כשאיים שאם לא יגיע טכנאי בתוך דקות הוא יקרא למשטרה אכן הגיע טכנאי שהשאיר צינור חדש ועזב את המקום.

ארבעה ימים לאחר מכן שב פנחס לביתו שם קיבל שיחת טלפון מהשכנה שסיפרה לו שבנה שנותר בבית מרגיש ריח של גז. פנחס בדק את הבלונים וגילה דליפה רצינית ברמת חומרה כפולה מזו הראשונה. הוא יצא עם התושבים האחרים מהבניין ועבר את הכביש. לדבריו גם מעברו השני של הכביש ניתן היה לחוש בריח החריף של הדליפה. מכבי האש נכנסו למתחם הדליפה בקושי. בין לבין עצרו התושבים עובר אורח שביקש לתומו להדליק סיגריה ליד הבניין ולא הבין מדוע לא מאפשרים לו לעשות זאת.

לאחר הטיפול דרש פנחס פגישה עם מנהל חברת הגז באופן מיידי ובפגישה זו תבע לגדר את בלוני הגז ולמנוע גישה אליהם. המנהל הבטיח שאכן כך ייעשה ובתוך שבוע ימים הגיע צוות שגידר את הבלונים והתקין מנעול במקום. כששאל פנחס מה יהא על שאר המבנים שבאזור נאמר לו ש'כל עניין לגופו'. עבורו הלקח המרכזי מסיפור הכמעט אסון הוא תביעה חד משמעית של כל אזרח מחברת הגז להתקין אמצעי בטיחות שימנעו את הטרגדיה הבאה.