הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןיצחק שגיא

כארבע מאות רבנים מהציונות הדתית יתכנסו מחר, יום שלישי, לאירוע גדול שיתקיים בתל אביב ובו יקראו לשמור על עולם התורה ומעמדן של הישיבות.

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר ראש ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, מראשי הכנס, על חשיבותו.

בראשית דבריו מבהיר הרב דרוקמן כי אין מאחורי המהלך אמירה פוליטית כלשהי אלא קריאה להבהיר את חשיבות עולם הישיבות והתורה בארץ ישראל ובמדינת ישראל. "לאחרונה, עקב עניינים שעלו על הפרק עלול הציבור לחשוב שהישיבות זה נטל ומשהו מיותר, אבל הישיבות עוסקות בנשמה של עם ישראל. צריך לומר לציבור כולו שמה שמייחד את העם זו התורה שמנעה התבוללות".

"מעבר לכל המשימות החשובות של עם ישראל נמצא לימוד התורה שנותן את הערך לכל המשימות שבמדינה ולמדינה כולה. המדינה היא ראשית צמיחת גאולתנו ואת זאת אנחנו קובעים מתוך התורה", אומר הרב דרוקמן.

עוד מוסיף הרב דרוקמן ומציין כי אם בעבר התאפיינו תקופות שונות בהיסטוריה הישראלית בריחוק מעולמה של תורה הרי שכעת קיימת חזרה לעולם התורה והיא פורחת. "לומדים היום פי כמה מכפי שהיה בדורות עבר. מתקיימת ההבטחה שהתורה לא תישכח מפי זרעו".

באשר לפרשנות הפוליטית שעשויה להיות לכנס בעקבות התחושה הגוברת בציבור החרדי של רדיפה אומר הרב דרוקמן כי מדובר בכנס מאחד ולא פוליטי לחלוטין, "אנחנו עם אחינו החרדים כפי שאנחנו עם אחינו הקרויים חילוניים. אני מיצר על כך שיש החשים כך אבל הכנס הוא מעבר לכל הסתכלות פוליטית. השאיפה שלנו היא שהקריאה תגיע לעם ישראל כולו, שיידע מהי התורה ומהי ישיבה. ישיבה היא המקום שבו גדלה ומתעמקת הנשמה".

כשהוא נשאל על מצבן של הישיבות הציוניות דתיות לנוכח חרב הקיצוצים מציין הרב דרוקמן כי התחושה התקציבית קשה וישיבות תיכוניות אינן יכולות להתקיים, כאשר על אף המערכת הכפולה שהן מקיימות עולה דרישה להפחתת שכר הלימוד ומנגד אין ממלאים את החסר התקציבי, כשזהו המצב "איך יכולה ישיבה תיכונית להתקיים?" שואל הרב דרוקמן המדגיש כי הכנס לא נועד לפתור את כל הבעיות אלא להבליט ולהדגיש את חיוניותה של התורה לעתיד עם ישראל וקיומו.