הרופאים: שני הילדים נותקו מהמכונות

משתפר מצבם של האחים הקטנים מיכאל ויצחק גרוס, שהורעלו מחומר ההדברה הקטלני פוספין בשבוע שעבר כתוצאה מריסוס שבוצע בביתם ברחוב שח"ל בירושלים.

אתמול נותק יצחק בן החמש ממכשירי ה-ECMO המדמים את פעולת הלב והריאות בבית החולים שניידר שבפתח תקווה, והיום נותק גם האח מיכאל בן השבע, ולבו חזר לפעול באופן עצמאי.

מנהל בית החולים "שניידר" בפתח תקווה, פרופ' יוסף פרס, סיפר אתמול על ניתוקו של יצחק בן ה-5 ממכונת ה"אקמו".

"אנחנו נרגשים לספר שיצחק בן ה-5 הורד היום ממערכת האקמו וליבו מתפקד כרגיל", אמר פרופ' פרס. "הצוות שלנו עובד לילות כימים ומשקיע רבות בהצלת הילדים. ההצלחה נובעת לא רק מהמקצועיות הכי גבוהה שיש לצוות הרפואי, זה נובע גם מהטכנולוגיות החדשניות ביותר שיש לנו. בשעה קשה זו אנחנו מאחלים למשפחה הבראה מהירה ומלאה של הילדים".

סבתם של האחים ביקשה מהציבור להמשיך ולהתפלל לשלומם. "אנחנו מבקשים מעם ישראל להמשיך בתפילה לטובת בריאותם של הילדים היקרים", אמרה. "לזה עדיין אנחנו זקוקים. הרופאים הם נהדרים ועושים את שלהם, אבל אנחנו מאמינים שצריך עזרה מריבונו של עולם. עם ישראל מתגלה בגדלותו".

שתי אחיותיהן הצעירות של מיכאל ויצחק, אביגיל ויעל, מתו כתוצאה מההרעלה. השתיים הועברו לבית החולים במצב אנוש לאחר ששאפו את חומר ההדברה, ונפטרו בתוך מספר שעות. הן הובאו למנוחות בירושלים.