סמ"ר גבריאל קובי ז"ל
סמ"ר גבריאל קובי ז"לבאדיבות המשפחה

גרעין בנות השירות של האגודה להתנדבות בטירת הכרמל, ארגנו הערב הפרשת חלה מרגשת לנשות העיר לעילוי נשמת החייל, סמ"ר גבריאל קובי ז"ל מטירת הכרמל, שנורה לפני ארבעה חודשים סמוך למערת המכפלה על ידי מחבל פלסטיני.

"המשפחה שמחה מאוד על היוזמה, היתה מלאת התרגשות והוקירה תודה על הערב שנעשה לזכרו", מספרת נציגת בנות השירות. "הוא היה השכן שלנו והמשפחה שלו מאוד מוכרת בעיר. הזמנו לערב את אורלי ועקנין מקרית שמואל, שהעבירה על משמעות החלה וסגולותיה, על התחינות והמחויבות שלנו כנשים בעולם למצווה.

התפללנו ולנו יחד לעילוי נשמתו של גבריאל ולעוד ישועות והיה מאוד מרגש. היוזמה הזו נולדה כחלק מהפעילויות החודשיות שאנחנו עושות למען הקהילה, הציפייה שלנו היה שניצור ערב לנשים בלבד, שיהווה נקודת חיבור בין הנשים מקבוצות אוכלוסיה שונות בטירת הכרמל, סביב מצוות הפרשת חלה שאליה כולן יכולות להתחבר. לערב נרשמו כבר מראש עשרות נשים ונערות, אמהות, בנות, סבתות ודודות גם בנות משפחתו של גבריאל ז"ל, קהל הנשים היה מאוד מגוון".

יש רצון להפוך את הערב הזה לעניין מסורתי?

"נרצה מאוד לעשות ערבי נשים נוספים ולעשות ערב הפרשת חלה באופן קבוע, לחבר בין עוד ועוד מעגלים בטירת כרמל וסביבותיה. אני חושבת שהרגע הכי חזק בעשייה, היה עוד בשלבי הארגון, בשלב בו יש עוד גישושים ותהיות האם באמת נוכל להוציא את הערב לפועל.

ההתרגשות הכרוכה בהוצאת הפרסום וההתרגשות האף יותר גדולה ברגעים הרבים בהם משפחת קובי, ונשות הקהילה המדהימה שלנו בטירת כרמל מפרגנות ומאשרות השתתפות, מודיעות שיביאו אחיות ואמהות, בנות ואפילו סבתות והכול לכבודה של מצווה גדולה – הפרשת חלה! עשינו את הפעילות הזו כחלק ממגוון פעילויות רחב שאנחנו עושות, ואנחנו מקוות שנמשיך לתרום למען עם ישראל".