יהודה לנדסברג
יהודה לנדסברגבאדיבות המשפחה

שלושה יהודים, תושבי חוות גלעד, יצהר ואלון מורה מוחזקים בידי השב"כ. על סיבת המעצר קיים צו איסור פרסום גורף וכן על פרטי החקירה.

יהודה לנדסברג, אחד מהשלושה נעצר כבר לפני יותר מ- 10 ימים ורק אתמול (ב) הותר לו להיפגש עם עו"ד עדי קידר מטעם עמותת 'חננו'.

השניים הנוספים נעצרו בתחילת השבוע ועדיין נמצאים תחת איסור מפגש עם עו"ד.

יצוין, כי על כל פרטי החקירה חל עדיין צו איסור פרסום.

יהודה לנדסברג העצור כבר למעלה מ- 10 ימים בפרשייה הנוכחית ומעצרו הוארך היום עד ליום חמישי הקרוב, מתגורר בחוות גלעד, בן 25 ואב לשלושה ילדים הנזקקים לטיפול רפואי.

אמונה, רעייתו של יהודה קוראת לשירות הביטחון הכללי ולימ"ר ש"י להפסיק מיידית את מעצרו של בעלה שהיא מאמינה בלב שלם בחפותו, ולו רק בשל מצבם של שלושת ילדיה שלמעלה מעשרה ימים התנתקו מאביהם בו הם תלויים.

"לא יתכן שבמדינת ישראל בשנת 2014 יחזיק השב"כ באב ל- 3 ילדים נכים תקופה כל כך ארוכה תוך התעלמות מוחלטת ממצבם של הילדים. אינני יודעת מה מצבו של בעלי, אני מקווה שהם לא מנצלים את המצב הרגיש הזה כדי להוציא ממנו הודעות כוזבות על מעשים שלא עשה, זה מדאיג אותנו מאד", אומרת אמונה.

מקורביהם של השלושה תמהים על השימוש החוזר של השב"כ בנשק של הוצאת איסור מפגש עם עו"ד, צעד חריג ונדיר שהיה שמור בד"כ למקרים חמורים ביותר, או לחילופין למעצר מחבלים קשים. חבריהם מציינים כי כבר בעבר נמתחה ביקורת ציבורית קשה מאד על מניעת מפגש עציר עם עו"ד, צעד אנטי דמוקרטי בעליל.

עו"ד עדי קידר מעמותת 'חננו' המייצג את החשודים אומר: "לאחר כמעט עשרה ימים בהם נאסר על החשוד להיפגש עימי, פגשתי את החשוד במתקן המעצר הבטחוני. החשוד נראה לא טוב, הוא הובא אל המפגש עימי במדי אסיר למרות היותו רק חשוד, והתנהלותו בשיחה הייתה מוזרה ביותר".

"תחת מגבלותיו של צו איסור הפרסום, כל שאוכל לומר זה שככל הנראה הופעל על החשוד לחץ פסיכולוגי בלתי סביר שכלל ניצול הקשיים האישיים/משפחתיים/רפואיים של בני משפחתו. מדובר בהתעללות נפשית קשה שברגע שתיחשף תשפוך אור על שיטות החקירה הפסולות של השב"כ והמשטרה", הוסיף עו"ד קידר.

"היום, ברור לחלוטין שהשב"כ הציג לבית המשפט מצג שווא כדי להצדיק את השימוש הקיצוני והחריג במניעת מפגש בין חשוד לעורך דינו.היום התברר לחלוטין כי מניעת המפגש הייתה בלתי מוצדקת בעליל", קבע קידר, "מבלי לחשוף פרטים, אוכל לומר בוודאות כי האירוע המדובר לא הצדיק כלל וכלל חקירת שב"כ".