כדורגל
כדורגלThinkstock

כל קבוצות הכדורגל מהליגות הנמוכות נשאו עיניהם לשמיים, כל תושבי הפריפריה יצאו לרחובות ולמקומות ציבוריים, ולכולם תקווה אחת קטנה בלב: לעלות לשלב שמינית גמר גביע המדינה בכדורגל.

היום (ג') שוחקו משחקי סיבוב ח' לגביע המדינה בכדורגל, והמוני הצופים במגרשים וברשתות הטלוויזיה הוכיחו כי זהו יום חג עבור הכדורגל הישראלי. בגביע המדינה ניתנת האפשרות גם לקבוצות הקטנות משולי הליגות הנמוכות, להצטיין במשחק אחד ולהתקדם אל התואר הנכסף – גביע המדינה.

טל ומטר: במשחק על טהרת ליגה ב', בין מעלות תרשיחא לבאקה אל גרביה, ניצחה המארחת תרשיחא, בתוצאה 4:2. שלושה מארבעת השערים של המארחים נכבשו ע"י אילן טל. סינדרלה בפוטנציאל בשמינית הגמר.

כפר סבבה: הפתעת הסיבוב (1). הפועל כפר סבא, מליגה א' הדיחה את אחי נצרת של טל בנין מהליגה הלאומית, אחרי דו-קרב פנדלים. בתום הזמן החוקי של המשחק, הייתה התוצאה 1:1, כשכפר סבא ספגה שער בדקה ה87, אבל ניצלה בזכות שתי החטאות של בועטי נצרת מהנקודה הלבנה.

עדיף מאוחר: באצטדיון טדי שבירושלים, התקיים משחק בין שתי קבוצות מתחתית הליגה הלאומית, בין הפועל קטמון שבמקום העשירי לבין הפועל ראשון לציון. השער היחידי והמפתיע שבמשחק נכבש בדקה ה89, אחרי מבצע אישי מדהים של יעקב בריהון, שחקנה של ראשון לציון. הפתעת הסיבוב (2).

כורי הפחם: חיים שאבו, מאמן רמת השרון, העמיד הרכב טלאים עם שחקני הרכש החדשים שלא התאמנו כמעט עם הקבוצה. אבל זה לא הפריע להם להביס את אום אל פאחם נועלת הליגה הלאומית, בתוצאה 4:0. יוסף אבו לאבן, שחקן הרכש החדש, כבש צמד.

צ'יק צ'אק צ'וק: הפועל באר שבע הלוהטת פגשה את מכבי שעריים מליגה א', ולא ריחמה. ניקולאס פלצ'וק, שכבר היה עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה, קודם להרכב הפותח על חשבון דובב גבאי וגליינור פלט שהרגישו לא טוב, וגמל לאלישע לוי עם צמד. בסיום, התוצאה הייתה 4:0 לזכות האדומים מליגת העל. לשוער האורחת, יותם זיגדון, אשמה גדולה בשלושה שערים.

צו 8: במשחק שכולו ליגת על, בין קריית שמונה להפועל עכו, גברה המארחת 3:0. המשחק התקיים לעיני 150 צופים בלבד. קבוצות הליגה הנמוכות הביאו יותר צופים. בשלב הבא יצטרכו הצפוניים לגייס יותר אוהדים.

אמרו די לצרותיהם: מכבי פתח תקווה על שלל צרותיה הניהוליות ומקצועיות, הופיעה למשחק עם חובת ההוכחה עליה. היריבה – מכבי יבנה. דיא סבע בא סוף כל סוף לעבודה, ובמשחק מושלם כבש שלושער, שהוריד לחץ רב מראשי המועדון. יבנה בקושי דגדגה.

יחידת עילית: כנראה שהטבלה לא משקרת. משחק שהתקיים בין קבוצות הליגה הלאומית – הפועל נצרת עילית וביתר תל אביב רמלה, נגמר בניצחונה של נצרת שממוקמת במקום הרביעי לעומת בית"ר שבמקום ה-13. 1:0 לעילית.

נתנו בראש: כדורגל משחקים 90 דקות, ובסוף ההארכה, נתניה מנצחת. מוליכת הליגה הלאומית, נתניה, פגשה את מחזיקת גביע המדינה - רמת גן, למשחק שכולו כבוד. המשחק היה שקול, עד שמחליפה של רמת גן, עומרי חזום, ספג כרטיס אדום. נתניה השתלטה על המשחק, אבל הרמת גנים הצליחו לשמור על התוצאה 1:1 בסיום 90 הדקות. בהארכות הצליחה נתניה לכבוש עוד שני שערים, ולהימנע מדו קרב פנדלים. השנה תהיה מחזיקת גביע חדשה.

בני מזל: בני לוד פגשו את הפועל עפולה המסובכת כלכלית, וכמעט שעפולה הצליחה לתת רגע של נחת לאוהדיה. בדקה ה90 השוותה את התוצאה ל- 1:1, אבל לוד בהארכה גמרה את המשחק. התוצאה: 3:2.

שיחק באש: מכבי תל אביב המוליכה הבלתי מעורערת של ליגת העל, פגשה את קבוצתו של קלינגר שלא הפסידה העונה בביתה. מאמן הצהובים, פאולו סוזה, עלה בהרכב שלא שיחק מעולם יחד, וספג 1:0 רגע לפני המחצית. סוזה הבין את המצב, והכניס את הווינר ערן זהבי, שגמל לו בדקה ה88 בשער שיוויון. אלון יפת שופט המשחק, שרק בדקה ה117 לפנדל מפוקפק לטובת האשדודים, ובקל שוב כבש מהנקודה הלבנה – 2:1 לאשדוד. אליפות אולי בכיס, גביע לא. על גאווה משלמים.