הפגנת מסתננים. ארכיון
הפגנת מסתננים. ארכיוןצילום: פלאש 90

שר הפנים גדעון סער הגיע הבוקר (רביעי) להתרשם מהתנאים במתקן השהייה הפתוח 'חולות' שנפתח בחודש שעבר בדרום ובו שוהים מסתננים בלתי חוקיים.

במהלך הסיור שוחח השר עם מסתננים השוהים במתקן הפתוח.

על פי הנתונים שמסר שר הפנים במהלך הסיור, בחודש האחרון יצאו מישראל מרצון 773 מסתננים בלתי חוקיים למדינות מוצאם. זהו נתון הגבוה מכלל נתוני היציאה ברבעון האחרון של שנת 2013.

לדבריו של השר סער, בשבוע האחרון בלבד יצאו מישראל 200 מסתננים. על פי הנחיית שר הפנים עלה המענק הניתן ליוצאים מרצון מ-1,500 דולר ל 3,500 דולר לאדם. הוראת שעה זו תקפה עד סוף חודש מרץ 2014.

נתוני היציאה מרצון שמסר שר הפנים, מצביעים על עליה חדה של מסתננים היוצאים מרצונם מישראל. מהנתונים עולה כי מגמה זו התעצמה כבר בחודש דצמבר, אז יצאו מישראל מרצון 325 מסתננים, לעומת חודש נובמבר, בו יצאו מרצונם 63 מסתננים בלבד.

על פי נתונים שפרסמה רשות האוכלוסין וההגירה במהלך שנת 2013 יצאו מרצון 2,612 מסתננים

לדברי שר הפנים סער, "המגמה הברורה היא של גידול דרמטי במספר המסתננים היוצאים מישראל. מגמה זו היא תוצאה של המדיניות הברורה שלנו והאמצעים המשולבים בהם נקטנו – חוק המסתננים החדש, הקמת מרכז השהייה הפתוח ותחילת הזימונים אליו ממרכזי הערים, והגדלת המענק הכספי ליוצאים מרצון. נמשיך לקדם את היעדים שקבענו – עידוד היציאה מרצון של מסתננים מהארץ וצמצום מספר המסתננים בערים".