ח"כ ראובן ריבלין
ח"כ ראובן ריבליןצילום: פלאש 90
ח"כ ראובן (רובי) ריבלין מסביר מדוע הצטרף לעצומה של הח"כ הערבי ממרצ, עיסאווי פריג', הקוראת שלא לצמצם את לימודי השפה הערבית בבתי הספר כפי שמתכנן שר החינוך. 

"על קברו של אבי פרופ' יוסף יואל ריבלין שהיה מתרגם הקוראן וסיפורי אלף לילה נכתב: 'בקי בלשונות עבר וערב'. תמיכתי בלימוד השפה הערבית איננה נובעת רק משום שהייתי תלמיד המגמה הערבית בגימנסיה העברית בירושלים ויכולתי לקרוא ולהבין עיתון בערבית, אלא משום שאנו חיים בסביבה שבה הערבים החיים עמנו דוברים את שפתנו, ואילו אנחנו, היהודים, איננו דוברים את שפתם", אמר ח"כ ריבלין.

ריבלין סיפר כי בהיותו ילד בשנות ה-40', טרם הקמת מדינת ישראל, "הייתה שכונה גדולה בירושלים שנקראה בעברית 'בית ישראל' ובערבית 'שיח' ג'ראח' אך כונתה בפי כל 'שמעון הצדיק'. בשכונה זו לא הייתה גדר בין יהודים וערבים, ובה היו הערבים משוחחים ביידיש עם אנשי בתי אונגרין, ונשות בתי אונגרין היו משיבות בערבית מדוברת ושגורה על פיהן".

"כך נהגה דודתי רוחל (אטינגר) להתמקח עם שכניה הערבים. חיינו יחד, וכך עלינו לחיות היום", טען ריבלין והדגיש כי "התנכרות לשפה הערבית מבטאת ניכור שלנו לסביבה שבה אנו חיים".

ח"כ ריבלין הציע להרחיב את לימודי השפה לערבית מדוברת, במקום לצמצמם. "הבסיס לכל הסדר והבנה בין עמים הוא שפה משותפת", הוסיף.